Bu Araba Bu Para Eder Mi ??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ern1402
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yapmayın arkadaşlar, dacia, hyundai neyse kia da o. satışları opel, honda, toyota ve ford'u geçse bile alınıp binilecek araç değil. arada marka değeri açısından ciddi fark var.

tamam belki chery ve tata'dan daha kaliteli olabilir ama ne anlamı var.

5 yıllık garanti konusuna gelince;
KIA sahibi arkadaşların ortak şikayeti kısa bakım periyotları ve yüksek servis masrafları.
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırmaz iseniz garanti kapsamı dışında kaıyor."
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırır iseniz emsallerine göre en az 5.000 TL pahalıya geliyor."
bunlar bana ait sözler değil, Sorento sahibi bir arkadaşımın sözleri.

Üstelik de KIA markalı bir jeep'e binmek ile Opel ya da Honda markalı bir jeep'e binmek arasında ciddi bir prestij farkı olduğunu düşünüyorum.
 
Yapmayın arkadaşlar, dacia, hyundai neyse kia da o. satışları opel, honda, toyota ve ford'u geçse bile alınıp binilecek araç değil. arada marka değeri açısından ciddi fark var.

tamam belki chery ve tata'dan daha kaliteli olabilir ama ne anlamı var.

5 yıllık garanti konusuna gelince;
KIA sahibi arkadaşların ortak şikayeti kısa bakım periyotları ve yüksek servis masrafları.
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırmaz iseniz garanti kapsamı dışında kaıyor."
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırır iseniz emsallerine göre en az 5.000 TL pahalıya geliyor."
bunlar bana ait sözler değil, Sorento sahibi bir arkadaşımın sözleri.

Üstelik de KIA markalı bir jeep'e binmek ile Opel ya da Honda markalı bir jeep'e binmek arasında ciddi bir prestij farkı olduğunu düşünüyorum.

tata chery dacia ve kia yı aynı cümlede kullanmak bile bence yanlış bu lada ile bmw yi aynı cümlede kullanmaya benzer..

kia en başda kendi motorunu üreten ve çok kaliteli motorlar üreten bir firma dünyada kaç marka kendi motorunu üretiyor opel bile motorlarının çoğunu fiattan alıyor audi dediğiniz lüks elit pahalı araçlar satan firma bilemotorlarını vw den alıyor.. opelin 1.3 cdti yada 1.9cdti denen motorlar fiatın 1.3 multijet ve 1.9 jtd motorları.. dacia dediğiniz araç renault motoru kullanan bir firma..

kiayı bu tip tata chery dacia gibi işçiliği düşük malzeme kalitesi düşük motor argesi olmayan yada çok kalitesiz olan firmalarla kıyaslamak çok yanlış..

kia dünyanın en büyük motor üreticilerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerliyor bu gün kia deyip burn kıvırdığınız aracın crd motorlarını amerikan firmaları kendi araçlarında kullanıyor cherooke chrysler dodge hepsi.. 2.0-3.0 kullandıları crd motorlar kia nın kullandığı motorlar..

bütün markalarda bu olay vardır opel fiat renault ek para verirseniz garanti süresi uzar kia bunu ek para almadan yapıyor.. üstelik diğerlerine orantıyla 2 sene oratalama yüksek yapıyor.. 5 yıl yada 150 bin km diyor..

hangi marka özel servisde bakım yaptırdığınız bir araçda sorun çıkdımı resmi servise sokduğunuzda aracı garanti kapsamına alır o kadar saftirik bir marka varsa söyleyin onu hemen alalım...

ben gidicem 100 bine kadar özel servisde ucuza bakım yaptırıcam sonra araba arıza çıkardımı resmi servise gidip yap kardeşim garantisi var diyicem.. adam demezmi bana kardeşim nerde bu aracın resmi bakım listesi ben sadece kendi bakımını yapdığım araçlara kefilim senin dışarda yaptırdığın bakımın nasıl olduğunu hangi parçalar kullanıldığını işçilikde bir hata olup olmadığını nerden bilicem demezmi bu araç benim gözümde hiç bakıma girmemiş bir araçdır der..

sorentoya gelince sorentonun prestiji çok fazla sosyete olsun üst zümre olsun bu kesimde araç çok sattı ve tutuldu.. ben zincirlikuyuda çalışıyorum haliyle levent etiler buralardayım hep ve dolu sorento var gelin görünki daha opelin honda gibi jipleri pek görmiyürorum ancak tek tük denk geliyor..
opelin jeepinden daha fazla sattığıda aşikar fiyatları üç aşağı beş yukarı aynı olmasına rağmen..

opel zaten jip sayfasını kapatmış şu an ürettiği antara adındaki jipmi crossover mı neye benzediği belli olmayan yumurta gibi jiple bir başarıda yakalayamaz.. frontera dan sonra o erkeksi amerikan jeepi gibi sert hatlardan uzaklaşdı iyicene..
 
5 yıllık garanti konusuna gelince;
KIA sahibi arkadaşların ortak şikayeti kısa bakım periyotları ve yüksek servis masrafları.
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırmaz iseniz garanti kapsamı dışında kaıyor."
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırır iseniz emsallerine göre en az 5.000 TL pahalıya geliyor."
bunlar bana ait sözler değil, Sorento sahibi bir arkadaşımın sözleri.

Hiç KIA Sorento kullandınız mı, ya da KIA Sorento kullanan bir tanıdığınız var mı bilemiyorum. Fakat örnekle şöyle açıklayalım.

Ekli haberde araçların ilk bakımları üzerine fiyat araştırması yapılmış,

Mercedes C 270 Cdi 20.000 km 370 YTL
BMW 3.20 D 15.000 km 350 YTL
Kia Sorento 2.5 TCI 7500 km 315 YTL

Mercedes C 270 Cdi 20.000 km de bakıma giderken bakım masrafı 370 TL
Kia Sorento 2.5 TCI 7.500 km de bakıma giderken bakım masrafı 315 TL

Yani aracın yaptığı km başına bakım masrafı Mercedes'in bile 2.27 katı.
Senede 60.000 km yapan bir Mercedes C 270 Cdi yağ ve filtre değişimlerine 1.110 TL verirken,
Senede 60.000 km yapan bir Kia Sorento 2.5 TCI yağ ve filtre değişimlerine 2.520 TL veriyor.

5 yılda aradaki fark 7.050 TL ki bu kıyaslama Mercedes ile yapılmıştır dikkatini çekerim.
Sadece yağ ve filtre değişimlerinde oluşan bu fark, fren balatası, baskı/balata, triger seti v.s. değişimleri devreye girdiğinde kaç bin TL olur sen hesap et.

06.05.2005 tarihli haberi aşağıda veriyorum, belki ne demek istediğimi anlatır.
http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=274047

KIA Sorento sosyete ve üst zümrenin değil, uygun fiyatlı kolay ulaşılabilir ve cüsseli bir jeep olması nedeniyle, Sedan araç kullanıp, 10-15 bin farkla jeep e geçmek isteyen insanların tercihi oldu. Ancak yıkarıda yazdığım sebeplerle kullanıcıların çoğu bu 5 yıllık garantiyi işletmek yerine özel servislere yöneldiler.

5 yılda sadece yağ ve filtre değişimlerine 13.000 TL ye yakın para ödeyeceğine, 3-5 bin liralık sorunu göze alırsın. Gerektiğinde de satar kurtulursun.
 
Kia bencede güzel araba ama bugün tartışılıyor olmasıda doğal...Fiyatı kalitesiyle çelişen markalardan biri...Yanlış hatırlamıyorsam hyundai markası ile ortak üretimleri var.Rio,accent standında üretiliyor diye biliyorum...Benim düşüncem bir aracın çok satması o aracın her anlamda çok kaliteli olduğunu göstermez....Araç almak birazda insanların yaşam kalitesi ilgili.
Bir yakınımda kia shuma var çok rahat ve beğendiğim bir araba ama bana hitap etmiyor.(Bu arada maaşla çalışan bir insanım...yani zengin değilim)ama araba konusunda seçiciyim.

Japon ve kore arabaları motor ve kaborta olarak iyi olabilir ama donanım olarak zayıf.
 
Motor konusuna da girmişsin, ona da değineyim.
Hatırlarsan Jeep markası Cherokee'leri çok uzun bir süre benzinli olarak üretti. Chrysler ve Dodge da genel olarak benzinli motorlara önem veriler. Bu markalar araçlarının dizel versiyonlarını son yıllarda (2002 sonrası) daha fazla piyasaya sürmeye başladılar. Bu konuda bir ar-ge eksikleri olabilir. Bunu da motorları uzak doğu'dan almak suretiyle geçiştiriyorlar zannımca.
Zaten 2003 sonrasında piyasaya sürülen dizel araçların 5-6 yasındaki (ve üstü) ikinci ellerine baktığınız zaman da büyük çoğunluğunun motor yaptırmış olduğunu görürsünüz.
 
kıyasladığınız araçlar yanlış suv segmentindeki arazi aracını binek bir araçla nasıl kıyaslayabiliyorsunuzki yani mantığa akıla ters

soreto ile c kasa yada 3 kasa kıyaslanırmı... kıyaslıycaksanız sorento nun kendi segmentindeki arazi araçlarıyla kıyaslayın bmw de ki dengi x5 dir x5 3.0 dizelle kıyaslayın mercedesdeki segment dengi ml dir ml ile kıyaslayın bunlarla kıyaslayın bakım ücreterini..

sorento sürdüm gayet güzel bir jip o fiyata çok makul alınabilicek bir jip.. sorentoya ucuz demişsiniz ama sorento hiç ucuz değil şu anda sıfır bir sorento 54 bin euro yani yaklaşık 110 bin tl gibi bir para eder..

ben 110 bin tl ye arabaya vericek insana zengin derim üst zümre derim kusura bakmayın..

son yazınıza gelince 2003 sonrasını bilmem ama crd motora çoğu yeni geçdi öncesinde başka dizel motorlar kullanıyorlardı misal cherooke lerin ilk dizelleri 3.1td dir bu italyan bir motordur 2003 den sonra 2.7 crd ler çıkdıki şu anda bile en verimli tercih edilen cherooke versiyonu 2.7crd lerdir jeep firması o kadar memnun kaldıki bütün serilerindeki dizellere bu güne kadar crd kullanıyor.. crd motorlar dünyada kendini ispatlamış kaliteli motorlar bunu araba editörleri falanda yazıp çiziyorlar..
 
araba mpv sanırım opel gurubunda merivaya denk gelir bence araçların segmentleri orantısında kıyaslamak verimli olucakdır.. araba kapışma maksatlı değil kalabalık ailelere hem ekonomik hemde rahat güvenli ve performanslı bir yolculuk yapabilicekleri tarzda üretilmiş bir araç..

zaten kapışacak olursa mini'nin 1.6 sını ortadan ikiye böler.. hatta ben dahi iddalıyım kötü rio'yla bile 1.6 mininin canına okurum.. :D
 
Yapmayın arkadaşlar, dacia, hyundai neyse kia da o. satışları opel, honda, toyota ve ford'u geçse bile alınıp binilecek araç değil. arada marka değeri açısından ciddi fark var.

tamam belki chery ve tata'dan daha kaliteli olabilir ama ne anlamı var.

5 yıllık garanti konusuna gelince;
KIA sahibi arkadaşların ortak şikayeti kısa bakım periyotları ve yüksek servis masrafları.
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırmaz iseniz garanti kapsamı dışında kaıyor."
"Eğer aracınızın bakımını yetkili servislerde yaptırır iseniz emsallerine göre en az 5.000 TL pahalıya geliyor."
bunlar bana ait sözler değil, Sorento sahibi bir arkadaşımın sözleri.

Üstelik de KIA markalı bir jeep'e binmek ile Opel ya da Honda markalı bir jeep'e binmek arasında ciddi bir prestij farkı olduğunu düşünüyorum.

arkadaş bilmeden sallamak ne güzel ya.. kia'nın bakım aralığı 15.000km ve hyundaiden çok daha ucuz.. :D zaten orayı okuduktan sonra gerisine bakmadım bile :D
 
54 bin Euro'luk Sorento ile, 100.000 Euro'luk X5'i kıyaslayacağız yani, insaf derim.
Ama gel liste fiyatı 63.000 Euro'dan başlayan (Sorento'dan 20.000 TL daha pahalı) BMW X3 xDrive 2.0d yi karşılaştıralım

http://www.bmw.com.tr/tr/en/owners/service_inclusive/prices.html

X3' ün 75.000 km içindeki tüm bakımları

1.600 Euro + KDV = 1900 Euro
1900 Euro * 2,17 = 4125 TL

Kapsam listesi.

-Yağ servisi
-Hava filtresi değişimi
-Mikro filtre değişimi
-Ön ve arka fren balataları değişimi (ikaz kabloları ve balata yağı dahil)
-Ön ve arka fren diskleri değişimi
-Fren hidroliği servisi
-Yakıt filtresi değişimi
-Buji değişimi
-Debriyaj seti değişimi (aşınması durumunda)
-Soğutma sıvısı değişimi
-Silecek suyu tableti
-Periyodik bakım kapsamında silecek lastikleri değişimi
-BMW Servis Defteri’nde belirtilen standart araç kontrolleri ve bakımlar

Sorento'nun 2005 yılındaki habere dayanarak
her 7.500 KM'de 315 TL karşılığında yağ, yağ filtresi ve polen filtresi değişimi yaptığını varsayalım.

75.000 km de 3.150 TL eder, bunun içinde hava filtresi, fren balatası, yakıt filtresi, baskı balata, buji gibi bakımlar da dahil değil. Hala daha Sorento'nun bakım maliyetleri uygun diyeceksen, daha da yazmam :)
 
Kia'nın bakım aralığı 15.000 diyen arkadaşa duyurulur.

http://kia.camlicaoto.com/bakimbinek.html

Motor Yağı ve Yağ Filitresi *1Her 7.500 km de bir ya da 12 ayda bir Değiştirin

Bilmeden sallamak ne kadar güzel di mi?

Ayrıca İbrahim Maden kardeşim, kiaclubtr'de aşağıdaki link de yazmışsın ne güzel.

"Aracın yalnızca ilk bakımı 7500 sonraki bakım ise 15000'de yağ değişimi dahi olsa ilk yaptırdığımız yine de bir "bakım" dır
biggrin.gif
bakımsız olmasın araçlarınız.. metroşekşüel araçlara binelim bakımlı bakımlı.."


http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=293

Opel forumuna gelince fikrin değişti galiba. :) Bir daha forumdakilere sallama derken dön de bir düşün.
 
Geri
Üst