Renault Clio RS & Opel Corsa OPC
Renault Clio RS & Opel Corsa OPC
Küçük sınıfın en güçlü modeli Renault Clio RS ‘yi düşük hacimli turbo beslemeli bir motorla Opel Corsa OPC karşılıyor.
Clio RS litre başına 100 HP güç üreten 2.0 lt’lik atmosferik motoruyla gerçek bir cadde yarışçısı. Opel’in 192 HP gücünde 1.6 lt hacimli bir turbo motorla donattığı Corsa OPC ise turbo beslemeli motoru ile ona rakip oluyor.
Her iki otomobil de özenle dikilmiş sportif kıyafetlere sahip. Clio, geniş ön panjuru, çamurluklarındaki hava kanalları, 17 inçlik jantları, geniş omuzları ve süperspor otomobillerdekine benzer difüzörüyle her an yerinden fırlamaya hazır görünüyor. Clio, yüksek hız stabilitesinde önemli bir payı bulunan difüzörün kenarlarına yerleştirilmiş çift egzoz çıkışına sahip. Buna karşılık Corsa OPC’de tam ortaya konumlandırılmış üçgen formlu bir egzoz çıkışı bulunuyor. Tıpkı rakibi gibi bu otomobil de arkadan kışkırtıcı birgörünüme sahip. Difüzör, karartılmış stoplar, tavan spoyleri ve keskin hatlara sahip geniş omuzlar onun sıradan bir Corsa olmadığının birer kanıtı. Yan aynaların tasarımı, marşpiyeler ve üçgen çerçeveli sis farlarıysa Corsa OPC’ye Clio RS’ten daha modern bir görünüm kazandırıyor. Tıpkı rakibi gibi bu otomobilde de 17 inçlik jantlara yer verilmiş. Ancak Clio’nun çok kollu jant tasarımına karşın bu otomobilde 5 kollu jantlar tercih edilmiş.
Clio RS ve Corsa OPC birbirinden farklı kabinlere sahip. Fransız, geniş cam yüzeyleri sayesinde çok iyi bir ferahlık hissi sunuyor. Corsa’nın kabiniyse daha kasvetli. Ayrıca yüksek ön bölüm, yatık A ve kalın C sütunları sebebiyle Corsa OPC’deki görüş açıları da pek iyi değil. Buna karşılık Clio RS, çevrenizle olan diyaloğunuzu arttıracak açılara sahip. Küçük yan aynalarsa her iki otomobilde görüşü olumsuz etkiliyor. Hem Clio RS hem de Corsa OPC, kabinlerinde kaliteli bir atmosfer sunuyor.
Ancak Corsa OPC, piyano boyası, metal görünümlü detaylar ve sarı renk aydınlatmalı cam açma düğmeleriyle daha albenili bir iç mekana sahip. Clio’nun minimalist tasarımlı kabiniyse ergonomik açıdan daha başarılı. Sportiflik her iki kabinde de ön planda. Spor direksiyon simitleri, alüminyum pedallar ve yan destekleri güçlü ön koltuklar sürücüyü gaza getirmek konusunda oldukça iddialı. Fakat Corsa OPC’nin Recaro marka koltukları hem tasarım hem de işlev açısından daha başarılı. Clio RS’in koltukları da gayet sportif yan desteklere sahip ancak geniş gövdeli sürücüleri pek rahat ettiremiyor. Clio sürüş pozisyonundaysa ciddi bir üstünlüğe sahip. Yola hakim olmak istiyorsanız Clio RS sizi daha fazla mutlu edecektir.
Güç için çok farklı yolları tercih eden araçlardan Clio, 7250 d/d’de 200 HP güç üreten, 215 Nm’lik maksimum tork için de 5500 d/d’yi bekleyen 2.0 lt’lik bir motora sahip. Tüm atmosferikler gibi o da gerçek performansını ortaya koyabilmek için üst devirlere ihtiyaç duyuyor. Buna karşılık Corsa’nın 1.6 lt’lik turbo motorundaki hareketlilik henüz 2000 d/d seviyelerindeyken başlıyor ve üst devirlere kadar kesintisiz devam ediyor. 192 HP güç üreten bu ünite, rakibinden daha yüksek olan 230 Nm’lik maksimum torkunu 1980 d/d’de kullanıma sunarak orta devirlerde etkili bir çekiş sağlıyor. Bu da karşımıza ara hızlanmalarda daha iyi bir performans çıkarıyor. Ancak konu 0-100 km/s olduğunda Clio RS’in daha iyi sonuçlara imza attığı görülüyor. Testlerimizde bu otomobilin 0- 100 km/s hızlanma süresi 7.27 saniye, Corsa OPC’ninkiyse 7.74 saniye olarak gerçekleşti. Bu farkın en önemli sebebi Corsa OPC’nin ilk hızlanmalarda sanki hiç bitmeyecekmiş izlenimi yaratan bir patinajla hareket etmesi. Buna rağmen Corsa’nın hızlanmalarda daha fazla heyecan yaşattığını söylemeliyiz. Clio daha homojen bir güç dağılımı sunsa da Corsa 2000 d/d’deki güç patlamasıyla birlikte delirmişçesine ivmelenmeye başlıyor.
Renault, Clio RS’te tok homurtular çıkaran bir egzoz sistemine yer vermeyi uygun görmüş. Opel’in tercihiyse alt devirlerde sessiz, üst devirlerdeyse güçlü üfleme sesleri çıkaran bir egzoz sistemi olmuş. Alt devirlerdeki sessizliğin Corsa OPC’yi günlük kullanıma daha uygun hale getirdiği bir gerçek. Clio RS ise hem homurtulu egzozu hem de sarsıntı düzeyiyle daha konforsuz bir otomobil. Ancak bu demek değil ki Corsa OPC çok konforlu. O da tıpkı rakibi gibi sert süspansiyonlarla donatılmış. Sadece konforla sportiflik arasında Clio RS’tekinden daha ılımlı bir denge yakalamış. Sportif sürüş karakterindeyse her iki otomobil de sürücüsünü mutlu etmeyi başarıyor. MINI modellerindeki gibi kıvrak gövde yapılarına sahip olan otomobillerin yol tutuş özellikleri de çok başarılı. Bunun yanında her ikisi de ani hareketlerde arkasını bırakmayı çok seviyor. Corsa OPC’de daha net tepkiler veren bir direksiyona yer verildiğiyse açıkça hissediliyor. Corsa’yı yönlendirmek daha kolay ve zevkliyken Clio ise durmak konusunda daha ısrarcı. Testlerimizde Corsa 39 metrede, Brembo kaliperlere sahip Clio RS ise 36.7 metrede durmayı başardı. 6 ileri manuel şanzımana sahip otomobillerin vites geçişleriyse gayet net. Clio RS’in devir kesiciye yaklaşıldığını haber veren “shift light” özelliği sportifliği destekleyici bir detay.
Clio RS’in imaj açısından Corsa OPC’ye göre büyük bir avantaja sahip olduğu da çok açık. Bunun sebebi hem RS versiyonunun önceki nesilde de var olması hem de Renault’nun Formula 1 başarısı olarak gösterilebilir. Buna karşılık Corsa OPC’nin bilinirliği daha düşük. Tamam, daha önce de hızlı Corsa modelleriyle tanışmıştık ancak bunların hiçbiri OPC logosu taşımıyordu. Bunun yanında Corsa OPC’nin üstünlüğüyse etikette ortaya çıkıyor. Bu otomobil 49.259 TL’lik bir fiyata sahip. 2.0 lt’lik silindir hacmi sebebiyle sahibine daha fazla vergi ödeten Clio RS’in fiyatıysa tamı tamına 57.500 TL. Bu farkın Corsa OPC’nin cazibesine olumlu yönde etki ettiği çok açık.
Clio RS’in performans, donanım, yakıt tüketimi ve ergonomi gibi konularda bazı üstünlükleri bulunsa da Corsa OPC’nin gerisinde kalıyor. Ateşli Corsa, sürüş özellikleri, iç mekan hacmi, malzeme kalitesi ve konfor kriterlerinde önce durumu eşitliyor, ardındansa makul fiyatı sayesinde öne geçiyor.
Kaynak:traraba.com