Dizel Partikül Filtresi

Ynt: Dizel Partikül Filtresi

DPF neye göre çalışıyor bilebilsek araç kullanmı ona göre ayarlanır. kendi adıma 15000 bakımdan önce ve sonra DPF uyarısı görme sıklğım epey farklılık gösterdi diyebilirim. ilk 15.000 km. kaç kere yandığını hatırlayamıyorum bile ama 29.500'e geldim sadece 3 kere yandı.... 
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

tamamen motordan çıkan kurumun miktarıyla alakalı Tabi ilk başlarda özellikle kalitesiz yakıt yüzünden sürekli dolup temizlenen (yakılan) kurum küle dönüşüyor. O kül de birikim yapıyor tabi. Birike birike de dpf anında tıkanmaya başlıyor ve gün geliyor değişim şart oluyor. 
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

aracı ilk aldığım zamanlar yakıt konusunda daha titizdim. shell v-power kullanıyordum. şimdi full save kullanıyorum. nadir de olsa BP ve Full'den almışlığımda oluyor. DPF'nin ilk km.lerde daha çok uyarı vermesi mantıklı gelse de bazı araçlarda hiç uyarı ikazı çıkmaması biraz şaşırtıcı oluyor. kaldı ki DPF çalışırken bazı araçlarda uyarı ikazı vermemesi de bana garip geliyor. temizleme işlemi sırasında motorun kapatılmaması gerektiği hem kitapçıkta hem de serviste ısrarla söylenmesine rağmen, hiç uyarı ışığı yanmadığı için DPF nin çalıştığını anlayamayıp motoru kapatabilirim..
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

DPF fabrika çıkışı % 74 doluluğa ulaştığında sistemde uyarı vermeksizin temizlik başlıyor. Şayet filtre temizlenemezse ve doluluk oranı % 100'e ulaşırsa bu sefer uyarı veriyor.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

bu uyarı ışığı sırf astra için değil genelde böyle diye düşünüyorum. Pejo da hiç uyarı ışığı yanmazdı Sadece aracın çalışma sesinden ve gelen iğrenç kokudan anlayabiliyordunuz temizleme yaptığını. Tüketim ise 1.6 motorda ş.içi en iyi şartta 10 lt idi Her 100 km de depoyu fulleme hesabıyla. Yoksa ekranda bununla alakasız değerler var. Hiçbir şeye değil motor yağına 150 lira verdiğime acıyorum dpf yi korusun diye. Yakıt olayı kanımca henüz Türkiye için mükemmel seviyede değil. Hangi marka olursa olsun. V-power falan kötünün iyileri. O yüzden de bu kadar sıkıntılı bence.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

thejazz link' Alıntı:
DPF fabrika çıkışı % 74 doluluğa ulaştığında sistemde uyarı vermeksizin temizlik başlıyor. Şayet filtre temizlenemezse ve doluluk oranı % 100'e ulaşırsa bu sefer uyarı veriyor.

Sn Oğuz ben pejo da bu laneti öyle kısa zamanlarda yaşıyordum ki mümkün değil %74 doluluğa ulaşması. Ancak dolan kurumun yakıldığında oluşan kül yüzünden en ufak birşeyde tıkanması yani %74 doluluğa ulaşması konusunu yeni öğrendiğimiz için şimdi mantıklı geliyor. Netice de ister kurumdan, isterse kurumun yakılması ile oluşan külün birikmesinden bu dpf sürekli sıkıntı çıkarıyor. Dizel varken benzincilerin laneti galiba derdim :)
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

drwaverunner link' Alıntı:
Bu kadar yoğun bir duman çıkıyor mu sizlerde? Tabi aracı kullanırken çok dikkatli bakamamış olabilirsiniz ama...

Opel Astra DPF Regeneration

Sn Hüsnü
pejo da çok baktım normal dışı hiç duman gelmezdi ancak felaket iğrenç bir koku gelirdi. Tabi egzosdan da bir horultu.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Burada çıkan ses sanki araç rölantide çalışırken gaz verilmiş ve ayak sabit gazda tutulmuş gibi.

Sesin fazla çıkmasının nedeni DPF ünitesindeki motorun vs. nin çalışma sesi mi yoksa aracın devri gerçekten de artıyor mu?

Aracı kullanırken bu sistem çalışmaya başlayınca aşırı bir ses ya da devir de artış gözlemliyor musunuz?

Videolarda sistemler baya gürültülü çalışıyor ama 2 sinde de sistemi manuel çalıştırıyorlar sanırım external bir comp. bağlamışlar.
 
Geri
Üst