Dizel Partikül Filtresi

Ynt: Dizel Partikül Filtresi

eketen link' Alıntı:
[quote author=thejazz link=topic=228.msg51036#msg51036 date=1318509469]
DPF fabrika çıkışı % 74 doluluğa ulaştığında sistemde uyarı vermeksizin temizlik başlıyor. Şayet filtre temizlenemezse ve doluluk oranı % 100'e ulaşırsa bu sefer uyarı veriyor.

Sn Oğuz ben pejo da bu laneti öyle kısa zamanlarda yaşıyordum ki mümkün değil %74 doluluğa ulaşması. Ancak dolan kurumun yakıldığında oluşan kül yüzünden en ufak birşeyde tıkanması yani %74 doluluğa ulaşması konusunu yeni öğrendiğimiz için şimdi mantıklı geliyor. Netice de ister kurumdan, isterse kurumun yakılması ile oluşan külün birikmesinden bu dpf sürekli sıkıntı çıkarıyor. Dizel varken benzincilerin laneti galiba derdim :)
[/quote]
Ya ben dikkat eder oldum, sürekli gözlemliyorum anormal tüketim var mı diye ancak bayadır temizleme olmadı. (2 hafta önce Total Excellium, ondan önce Shell V Power almıştım) Sabah ve akşamları dur kalk trafiği oluyor malum. Hatta aracı yüksek devirde kullanmam pek, genelde 2000-2500 arası vites değişimleri yapıyorum, enteresan. Genelde haftasonları uzun yol yapıyoruz ama belki o arada işlem yapıyordur.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

drwaverunner link' Alıntı:
Burada çıkan ses sanki araç rölantide çalışırken gaz verilmiş ve ayak sabit gazda tutulmuş gibi.

Sesin fazla çıkmasının nedeni DPF ünitesindeki motorun vs. nin çalışma sesi mi yoksa aracın devri gerçekten de artıyor mu?

Aracı kullanırken bu sistem çalışmaya başlayınca aşırı bir ses ya da devir de artış gözlemliyor musunuz?

Videolarda sistemler baya gürültülü çalışıyor ama 2 sinde de sistemi manuel çalıştırıyorlar sanırım external bir comp. bağlamışlar.

evet dışarıdan bir müdahale var videoda laptop ile. Ben kaydadeğer bir devir artışı gözlemlemedim temizleme olduğunda.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Şimdi yazacaklarım ne derece doğru bilmiyorum ama bir mantık yürütme sonucu:

Videoda sistem çalışırken araç rölantide bırakılmış zannediyorum. DPF haznesinde bir yanma gerçekleşiyor ve yanma sonucu çıkan gazın dışarı altıması isteniyor. Eğer siz seyir halinde değilseniz sistem bunu kendi gaza yüklenerek atmaya çalışıyor.

Servislerin ya da kitapçığın aracınızıla işlem bitene kadar seyre devam edin demesinin nedeni yanma sırasında çıkan gazın dışarı atılması için otomatik çalışan bu sisteme gaz vererek yardımcı olmak. Eğer bu işlem devam ederken aracı rölantide bırakırsanız sizin de gaz ibreleriniz oynar gibime geliyor.

Bunu en iyi tecrübe eden ve gözlemleyen dizelci arkadaşlar olacaktır. Tabi markaların DPF üniteleri farklılık gösterebilir. Atıyorum Pejo da ibre oynar Astra da oynamaz gibi.

1.6tdi DPF regeneration
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

arkadaşlar sanırım DPF ile ilgili sıkıntıyı içinizde en çok ben yaşıyorum. kısaca bilgi vereyim.
1- DPF özellikle kısa mesafe (motor sogukken) kullanılan araçlarda mazotun tam yanmaması ve partikullerin filtrelerde daha sık birikmesi sonucu 100 km'de bir ort 7-8 gün (günlük kullanım 10km civarında) uyarı vermeden başlıyor.
2- DPF regenerasyon işlemi motor sıcaklık 90C' ye geldikten yaklaşık 5-10 dak içinde başlıyor.
3- DPF işlemi ben de hiç uyarı vermiyor.
4- DPF işleminin başladığını sesten veya kokudan degil anlık tuketim artışındaki anormallikten anlıyorsunuz.
5- DPF işlemi sonrasında ort tuketim 6.1'den 7.1'e çıkabiliyor.
6- DPF işlemini kesinlikle yarıda kesmeyin. dolanın dolanın dolanın. ta ki anlık tuketim 0.0lt degerine ulaşana kadar. yoksa bu işlem bir sonraki kullanımda motor 90dereceye gelince tekrar başlayacak.
7- DPF çalışma sıklıgı benzin istasyonlarına göre farklılık gösteriyor.
8- sanırım yetkili servislerde DPF konusunda net bir tecrubeye sahip degiller.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Husnu Bey merhaba,
kesinlikle araç rolantide iken kadran'da bir oynama olmuyor ama anlık tuketim motor sıcakken 0.4lt olması gekirken  1.7 veya 1.9 civarında bir deger ortaya çıkıyor. sanırım bu DPF resistanslı bir sistem. ama neden yakıt tuketiminde anormallik oluyor.? neden 3000'devrin üzerinde kullanmak gerekiyor. eger sizin dediginiz sistem geçerli ise(-ki mantıklı) , neden araç durdugunda devir göstergesi sabit.

DPF jenerasyonu sırasında 2. viteste anlık tuketim normalda 8lt iken, 40 lt'ye çıkabiliyor...
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

türk_187 link' Alıntı:
Husnu Bey merhaba,
kesinlikle araç rolantide iken kadran'da bir oynama olmuyor ama anlık tuketim motor sıcakken 0.4lt olması gekirken  1.7 veya 1.9 civarında bir deger ortaya çıkıyor. sanırım bu DPF resistanslı bir sistem. ama neden yakıt tuketiminde anormallik oluyor.? neden 3000'devrin üzerinde kullanmak gerekiyor. eger sizin dediginiz sistem geçerli ise(-ki mantıklı) , neden araç durdugunda devir göstergesi sabit.

DPF jenerasyonu sırasında 2. viteste anlık tuketim normalda 8lt iken, 40 lt'ye çıkabiliyor...

Merhaba,

Anlık yakıt tüketimi değeri acaba depodan çıkan benzin veya mazot ile mi ölçülüyor yoksa yanma sonucu çıkan gazın debisi üzerinden mi ölçülüyor :)

Eğer gaz debisi ise DPF çalışırken anlık tüketimin artması normal olabilir :)

Saçmalıyor da olabilirim :)
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Temizlik için yüksek sıcaklık gerekiyor, mazot artışındaki nedende bu. Yani gerekli ısıyı elde etmek için mazot kullanılıyor.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Anlık tüketim değerinin hesabı için 2 ayrı sensörden veri alınıyor, enjektörlerden gecen benzin mililitresi, aynı anda map sensorunden gelen alınan hava miktarı

Bunlar işlenerek saniyede geçen mililitre benzin miktarı (lt/sa) hıza oranlanarak (km/sa)  lt/km olarak veri veriyor.

Yani yazdığım çok da mantıksız değil sanırım. Sistem kendi versini check etmek adına 2 sensörün verisini de karşılaştırıyor olabilir.
 
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

drwaverunner link' Alıntı:
Burada çıkan ses sanki araç rölantide çalışırken gaz verilmiş ve ayak sabit gazda tutulmuş gibi.

Sesin fazla çıkmasının nedeni DPF ünitesindeki motorun vs. nin çalışma sesi mi yoksa aracın devri gerçekten de artıyor mu?

Aracı kullanırken bu sistem çalışmaya başlayınca aşırı bir ses ya da devir de artış gözlemliyor musunuz?

Videolarda sistemler baya gürültülü çalışıyor ama 2 sinde de sistemi manuel çalıştırıyorlar sanırım external bir comp. bağlamışlar.


Devirde artış olmuyordu Ancak ses gerçek bir patlak egzos sesi gibiydi. (yani susturucusuz egzos gibi gümbürtü değil, horuldama) Aracın içinde otomobillerden en anlamaz, alakasız insan bile sesi soruyordu ne oldu diye.
 
Geri
Üst