kalkışta geç devirlenme

hava akışmetrei değiştirin aracınız düzelicektir.orjınal yada bosh marka kullanırsanız birdaha sorun yaşamazsınız.daha sonrada carbon yaptırın aracınıza..

Mesajları tam okusaydın arkadaşın havadebimetresini değiştirdiğini görürdün. Sorunun havadebimetresi olmadığ açıktır.
 
yani takılan debimetre bozuk mu. ya da yan sanayi (90 ytl ye alındı) diye dandik olduğundan filan mı oluyo bu.

sayın ustalar, tekrar dikkatinizi çekeyim. bu gaza geç tepki sorunu ara sıra oluyo. aracın düzgün kalktığı ve olması gerektiği gibi çekiş gösterdiği durumlar da var. bence bu kelebek potansiyometresinden yapıyo. çünkü bir elektronikçi olarak o parçayı çok iyi tanıdığımı belirtmek isterim.
 
evet arkadaşlar!
potansiyometreyi, bogaz kelebeği ile irtibatını kesmeden test ettim. analog avometrede, potun ilk hareketinde önce direnç düşümü gösterip, harekete devam edince artmaya başlıyordu. zaaten bizim gaz pedalına ilk hafif basışta sorunu hissettiğimiz ilk noktaya denk geliyordu bu ve beni yeterince şüphelendirdi. bunun üzerine potu mengenede kontrollü kırma yöntemi ile açtım. içindeki direnç tabakası karbon yüzey şeklinde idi ve herhangi bir gözle görülen sorun görünmüyordu. yüzeyleri ve fırçaları dikkatlice temizledikten sonra parçayı yine toz almayacak şekilde kapattım ve araca taktım.

ilk günki kullanımda önceleri günde 15-20 kez yapmasına rağmen sadece 1 kez yaptı aynı sorunu. 1 kez yapmasının nedeni ise sanırım parçanın temizlenmesinden dolayı sorunun hissedilir derecede düzelmesi, ancak yine de parçada kalıcı ve ilerlemeye yatkın bir eskimenin bulunması idi.

artık bu şekilde bir müüddet daha idare edip, sorun yine sıklaşınca parçayı yenisi ile değiştireceğim.

her geçen gün tecrübelerimizin biraz daha artması dileğiyle herkese teşekkürler.!
 
evet arkadaşlar!
potansiyometreyi, bogaz kelebeği ile irtibatını kesmeden test ettim. analog avometrede, potun ilk hareketinde önce direnç düşümü gösterip, harekete devam edince artmaya başlıyordu. zaaten bizim gaz pedalına ilk hafif basışta sorunu hissettiğimiz ilk noktaya denk geliyordu bu ve beni yeterince şüphelendirdi. bunun üzerine potu mengenede kontrollü kırma yöntemi ile açtım. içindeki direnç tabakası karbon yüzey şeklinde idi ve herhangi bir gözle görülen sorun görünmüyordu. yüzeyleri ve fırçaları dikkatlice temizledikten sonra parçayı yine toz almayacak şekilde kapattım ve araca taktım.

ilk günki kullanımda önceleri günde 15-20 kez yapmasına rağmen sadece 1 kez yaptı aynı sorunu. 1 kez yapmasının nedeni ise sanırım parçanın temizlenmesinden dolayı sorunun hissedilir derecede düzelmesi, ancak yine de parçada kalıcı ve ilerlemeye yatkın bir eskimenin bulunması idi.

artık bu şekilde bir müüddet daha idare edip, sorun yine sıklaşınca parçayı yenisi ile değiştireceğim.

her geçen gün tecrübelerimizin biraz daha artması dileğiyle herkese teşekkürler.!



İnceleme ve araştırma neticenizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum.
Selamlarımla..
 
İlk harekette direnç düşümü göstermemesi gerekiyor. Sorun baştan beri söylediğim gibi debimetrede değil potansiyometreden kaynaklanıyor.
 
sayın ogen!
sizi tebrik eder, katkılarınızın devamını dilerim.
 
Şu Opel arabalarını neden biraz daha seri yapmazlar anlamış değilim, uzak doğulu markalar bu işi çoktan hallettiler, senelerin Opeli halen daha hantal arabalar yapıyor, anlaşılır gibi değil
 
slm

99 model 1,2 16v corsada aynı sorun var. motor soğukken hiç bir problem yok. fakat motor ısındıktan sonra kalkışlarda motor gaz yemiyor gaz kesiyor. 2000 devir üstünde sorun yok yalnız alt devirlerde oluyor ve arıza ışığı yanmıyor.
özel serviste cihaza bağlandı arıza bulunamadı. yalnız o2 düşük dedi cihaz.
hava akış debimetresi değiştirip yeniden denedik sorun sanki tam çözülmedi. bende eskisini taktırıp yeni çareler aramaya koyuldum.
 
Geri
Üst