evet arkadaşlar!
potansiyometreyi, bogaz kelebeği ile irtibatını kesmeden test ettim. analog avometrede, potun ilk hareketinde önce direnç düşümü gösterip, harekete devam edince artmaya başlıyordu. zaaten bizim gaz pedalına ilk hafif basışta sorunu hissettiğimiz ilk noktaya denk geliyordu bu ve beni yeterince şüphelendirdi. bunun üzerine potu mengenede kontrollü kırma yöntemi ile açtım. içindeki direnç tabakası karbon yüzey şeklinde idi ve herhangi bir gözle görülen sorun görünmüyordu. yüzeyleri ve fırçaları dikkatlice temizledikten sonra parçayı yine toz almayacak şekilde kapattım ve araca taktım.
ilk günki kullanımda önceleri günde 15-20 kez yapmasına rağmen sadece 1 kez yaptı aynı sorunu. 1 kez yapmasının nedeni ise sanırım parçanın temizlenmesinden dolayı sorunun hissedilir derecede düzelmesi, ancak yine de parçada kalıcı ve ilerlemeye yatkın bir eskimenin bulunması idi.
artık bu şekilde bir müüddet daha idare edip, sorun yine sıklaşınca parçayı yenisi ile değiştireceğim.
her geçen gün tecrübelerimizin biraz daha artması dileğiyle herkese teşekkürler.!