Lastik Basınçları

Ynt: Lastik Basınçları

onderak link' Alıntı:
tavsiye için teşekkürler..
önceki değerlere bakınca, iki lastik zaten 39 daymış..
yani muhtemelen ben aldığımdan beri 39 daymış 4 düde die düşünüyorum....
bana normal geliyor....
aracı hızlı kullanan - olmadık yerde araba geçmeye çalışan,
ve viraja hızlı giren birisi değilim..
o yüzden bir korkum yok 39 dan....!!
umarım yanılmıyorumdur...

yanılıyorsun, her insan düz yolda 80 km  ile giderken fren yapmak zorunda kalabilir, her ne kadfar sakin bir sürücü olsada...  yani viraja hızlı girmenize, olmadık yerde sollama yapmanıza gerek yok...
 
Ynt: Lastik Basınçları

Sakin de kullansanız acil bir durumda en hızlı sürücülerin bile çekineceği manevralara, fren müdahelelerine ihtiyacınız olabilir ve aracı kontrol edemeyebilirsiniz!!
 
Ynt: Lastik Basınçları

Ben 36 da kullanıyorum gayet iyi, performans fren mesafesi herşey tatmin edici geliyor.
 
Ynt: Lastik Basınçları

35-36 iyi ama araç yüksüzse 39 Psi basınç lastiğin yere eşit değil orta kısmıyla temasına neden olabilir, azalan sürtünme tüketimi düşürse de kullanım kalitesi, direksiyon tepkileri ve fren mesafesi kötüleşebilir.
 
Ynt: Lastik Basınçları

İşte benim şahsen denediğim konulardan biri daha :)

Daha önce lastiklere 32 basılıydı ve gayet konforluydu. Ben de gerek burada gerekse donanımhaberde okuduğum mesajlara istinaden lastik basınçlarını 40 yapıp denemeye karar verdim. Lastikleri 40 yaparak yaklaşık 3 hafta kadar da değişik yol şartlarında kullandım.

İzlenimim şudur ki: Kesinlikle ve kesinlike yol tutuşu hissedilir derecede zayıflıyor. 32 basılıyken hissettiğim güveni hissedemedim. 32 iken sanki araç yola daha fazla yapışıyormuş hissi veriyor. Daha önce aynı hızlarla onlarla kez geçtiğim bir virajda 40 hava basılıyken araç hafifçe kaydı ve ESP sayesinde doğrulttu kendini(ESP yi de denemiş olduk o ayrı :)) Ayırca fren mesafesi hem uzuyor hem de ABS daha erken devreye giriyor.

Ve tabii ki, herkesin tahmin edebileceği üzere konfor yine hissedilir derecede düşüyor. Lastik basıncı 40 iken geçtiğim kasislerde araç zıplıyorken, şu anda (tekrar 32'ye düşürdüm) aynı yerden geçişte sadece yaylanıyorum. "Tok tok" diye gelen sesler de cabası :)

Bu arada, enteresan bir şekilde basınç 40 iken ortalama yakıt tüketimi arttı. Ancak ben bunu lastiklerden ziyade klimayı sürekli açmama ve yoğunlukla şehir içi kullanmama bağlıyorum.
 
Ynt: Lastik Basınçları

Lastik basınçları düşükken aracın tutunma hissi daha yüksek oluyor evet ama fazla düşük basınç özellikle ani ve sert direksiyon manevralarında, köşe dönüşlerinde erken kaymaya neden olur.


Konuya uzak kalan arkadaşlar fazladan konfor için basınçları 33 ya da 32 den fazla düşürmesinler.
 
Ynt: Lastik Basınçları

o zaman bunun ıdealı 36 dıyelım  mı yada dıyebılırmıyız konuda anlatılanlara gore 33 dusuk 39 yuksek 36 orta kıvam oluyor o zman
 
Ynt: Lastik Basınçları

ben de 36 kullanıyorum bir süredir.
 
Ynt: Lastik Basınçları

Yollarınız bozuksa ve genel olarak araçta tek kişi oluyorsanız, yüksek süratlere çıkmıyorsanız 33 iyidir, sıraladığım şartlara göre basınçları arttırabilirsiniz.

Bu konuda en riskli davranış 33 ya da daha düşük basınçla araçta yük varken sıcak havada yüksek hız yapmaktır, buna göre ideal değerleri kendi kullanım şartlarınıza göre belirleyebilirsiniz.
 
Geri
Üst