Aracınız kasis yada küçük çukurlardan geçerken lıkır lıkır ses geliyor amortisör ve alt salıncak orj. ise kolay kolay bozulmazlar bunun opelde sebebi sert olmasından dolayı viraj burçlarıdır parça orj. gm olarak 30 40 tl arası değişiyor ama sökmek için uğraştırıyor amortisörü dağıtmak 10 dakika sürerken bu yarım saat uğraştırır eğer aracınız boşluk sesi geliyorsa yani çukura girerken sanki aracın önü düşüyor gibi oluyorsa ve lıkır lıkır ses çıkarıyorsa ilk etap ta araçta yaylanma yoksa diğer parçları değişmeye gerek yok genelde bu ses viraj demir kolunu tutan burç 2 adet sağ ve solda olmak üzere travers üzerindeki burçlar yapar 2 adet vida ile bağlanır teker sökülür ve z rotunun amortisöre bağlanan üst kısımdaki vidası sökülür sonrasında burç vidaları baya uğraştırıyor onlar sökülür parça meydana cıkar
2 teker sökülür z rotları üst vidalar alınır viraj demiri el ile kolay oynayacak şekile getirilir yeni parçayı alınca elinizde çok zor oynatırsınız
parçanın iç kısmı parçalanmış ve bu orj.
parçanın yıpranmış hali
buda yenisi eski parça ile yeni parça arasında et kalınlığı olarak yüzde 70 75 fark vardı ve aracın önünden gelen ses tamamen kalktı
bu parçayı takarken parçayı tutan üst kısıma ve parçanın arasına gres yağ sürülmeli hem parça daha uzun ömürlü olur ve takarken kolay olur abartmamak şartıyla gres kullanılması gerekli toplarkende bu şekilde devam edin
2 teker sökülür z rotları üst vidalar alınır viraj demiri el ile kolay oynayacak şekile getirilir yeni parçayı alınca elinizde çok zor oynatırsınız
parçanın iç kısmı parçalanmış ve bu orj.
parçanın yıpranmış hali
buda yenisi eski parça ile yeni parça arasında et kalınlığı olarak yüzde 70 75 fark vardı ve aracın önünden gelen ses tamamen kalktı
bu parçayı takarken parçayı tutan üst kısıma ve parçanın arasına gres yağ sürülmeli hem parça daha uzun ömürlü olur ve takarken kolay olur abartmamak şartıyla gres kullanılması gerekli toplarkende bu şekilde devam edin