Opel Astra Sedan'cıların SAYFASI

Benzinli mi dizel mi kullanıyorsunuz?


  • Kullanılan toplam oy
    35
  • Anket kapatılmış .
ben her zaman 2500-3000 aralığnda değiştiriyorum. tabi sizin araçlar 6 ileri olduğundan farklı olabilir
 
Bu konuda 2 aşamalı bir uygulama var. 1. Aşamayı yapmak kolay, 2. aşamayı başarırsanız bonus...

1.Aşama genelde 2750-3250 rpm arası değiştirin. Aracı 1,2,3 viteslerde 3500 rpm üzeri, 4,5,6 viteslerde 2000 rpm altında kullanmayın. Hele hele 6 vitesle otobanda da olsa asla yokuş çıkmayın. (çok hafif rampa demiyorum, hafif, orta ölçekli ve dik rampaları 6. vitesle asla çıkmayın) düz yolda bile 6. vites bu araçta 130-140 altında süratlerde kesinlikle motoru zorluyor. Zaten düz yolda 120 km/h veya biraz altında aracı 5. ve 6. viteste cruise control altında deneyip anlık yakıtınızı takip ederseniz 6. viteste 5'e göre daha çok yaktığını göreceksiniz. Ancak 130 - 140 arası sihirli bir rakamdan (tam tespit edemedim) sonra 6. vites yakıt ekonomisi ve desibel rahatlığı sunuyor.

2. Aşama, Bu araç 2300-2600 rpm arasında çok verimli çalışıyor. Yani hem zorlanmıyor hem de yakıt tüketimi en ideal noktaya geliyor. Bu sebeple her vites yükseltmenin sizi bu devire getireceği rakamları beyninize ezberletmelisiniz. Yani söz gelimi 3 ten 4 e 3000 civarında attığınızda 2300 civarına iniyorsa rpm, kulağınız buna alışmalı ve ileriye doğru rpm e bakmadan bunu yapmalısınız. Ama her vites büyütmede aynı oran olmuyor bu sebeple 2-3, 3-4 ve 4-5 geçişlerini iyi öğrenin. Burada km/h göstergeniz size yardımcı olur. bir süre sonra hangi hızda vites yükseltileceğini kolayca anlarsınız...


Vites konusu açılmışken, aracınızla fazla motor freni yapmayın. Bizde iyi şöförlük olarak algılanır ama yanlıştır. Mesela kırmızı ışığı ileride gördünüz.. 5. vitestesiniz 4e alıp gazdan ayağınızı çektikten sonra 50 km/h ye kadar düşüp sonra boşa alıp fren pedalı ile yavaşlayın gerisini.. Yani sırası ile 5-4-3-2 yapıp durmayın. Unutmayın debriyaj balatası, fren balatasından çok daha pahalıdır. (amman yokuş aşağı giderken boşa atıp gidin anlamı çıkmasın buradan)



bilgilendirmen için teşekkür ederim.. dediklerini uygulamaya başladım. araç daha atak ve performanslı oldu.. yakıt konusunu takip edeceğim bakalım fark olacakmı.. benim kullandığım şekilde 1 depo ile 820 km yol yapıyordum.. şimdi depo fullendi ve yeni devir stili ile bakalım ne kadar gidecek...
 
merhaba arkadaşlar..iyi olmanızı dilerim..uzun süredir şehiriçi kullandığımdan olsa gerek (en azından ben öyle düşünüyorum) 1. ve 2. viteste hafif hafif hızlanırken aracın silkelediğini hissediyorum..gaz yemiyor gibi sanki..diğer viteslerde sorun yok..aklıma depoya würth ün enjektör temizleyicisi geldi..faydası olur mu bilmiyorum..bu konuda fikrinizi alabilir miyim?..bir de bu turbonun selenoid valfinden olabilir mi? daha önce değiştirip sorunu düzelten arkadaşlar olmuştu..hepinize saygılar..
 
Arkadaşlar bende şu ikaz ışığı yananlara söylüyorum benim araba malumunuz yaklaşık 1-2 ay önce debriyaj balata değişti ve allaha şükür birdaha yanmadı ilgilenenlere duyrulur:)
 
Arkadaşlar bende şu ikaz ışığı yananlara söylüyorum benim araba malumunuz yaklaşık 1-2 ay önce debriyaj balata değişti ve allaha şükür birdaha yanmadı ilgilenenlere duyrulur:)

Şu uzun süre konuştuğumuz ve kontak açıldıktan sonra sönmeyen arıza ışığından bahsediyorsan onun hiçbir şekilde debriyaj balatası ile ilgisinin olablileceğini düşünmüyorum. O ikazın altında düşük yakıt basıncı hatası oluyor çünkü. Oldukça yaygın bir arıza.
Bende de artık yanmıyor. Daha kesin olsun diye 2-3 bin daha gittikten sonra yazacaktım. Ama madem konu açıldı anlatayım..

Bu konuda 4 kere servise gittim ve her seferinde burada sizi bilgilendirdim. ilk 3 seferde merkezle bağlantı kurulup data toplandı. Son seferde ise yapılamıyorsa resmi rapor yazın ki hakkımı arayayım deyince, depo, mazot pompası, yakıt boruları ve yakıt rayı ısmarlandı. 1 ay sonra malzeme Almanyadan geldi. 3-4 saatte değişti. Hepsi kolay ulaşılabilir yerlerde olduğundan araba hiç hırpalanmadan yapıldı işlem..
İşlemin üzerinde 1,5 ay geçti ve artık ışık yanma sorunu yok. Basınç düşüklüğü hatası çıkıyorsa bu bir kaçağa ya da yazılım hatasına işaret eder. Şimdi kaçak olabilecek herşey değişince sorun devam edecek olursa (inşallah etmeyecek) yazılım sorunu aranır.
Şu anda teşhise yönelik tedavi uygulandı ve problem ortadan kalktı gibi görünüyor.
Bu arızayı normalde çözmek konusunda servisler direnebilir zira garanti dahilinde bu kadar masraf zor gelir opele. Bu sorunu garanti dışı kalmış aracınızda çözmeye kalkarsanız temiz bir 7-8 milyarı var çünkü...
Sorunu olanlar bu işi yaptırsın. En azından ben ömründen 13000 km gitmiş bir mazot pompasını sıfırlayıp, garantisini de 5 ay uzatmış oldum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst