ben her zaman 2500-3000 aralığnda değiştiriyorum. tabi sizin araçlar 6 ileri olduğundan farklı olabilir
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
ben her zaman 2500-3000 aralığnda değiştiriyorum. tabi sizin araçlar 6 ileri olduğundan farklı olabilir
onu kastetmiştim bende6 ileri farkından çok dizel benzinli farkı.
Bu konuda 2 aşamalı bir uygulama var. 1. Aşamayı yapmak kolay, 2. aşamayı başarırsanız bonus...
1.Aşama genelde 2750-3250 rpm arası değiştirin. Aracı 1,2,3 viteslerde 3500 rpm üzeri, 4,5,6 viteslerde 2000 rpm altında kullanmayın. Hele hele 6 vitesle otobanda da olsa asla yokuş çıkmayın. (çok hafif rampa demiyorum, hafif, orta ölçekli ve dik rampaları 6. vitesle asla çıkmayın) düz yolda bile 6. vites bu araçta 130-140 altında süratlerde kesinlikle motoru zorluyor. Zaten düz yolda 120 km/h veya biraz altında aracı 5. ve 6. viteste cruise control altında deneyip anlık yakıtınızı takip ederseniz 6. viteste 5'e göre daha çok yaktığını göreceksiniz. Ancak 130 - 140 arası sihirli bir rakamdan (tam tespit edemedim) sonra 6. vites yakıt ekonomisi ve desibel rahatlığı sunuyor.
2. Aşama, Bu araç 2300-2600 rpm arasında çok verimli çalışıyor. Yani hem zorlanmıyor hem de yakıt tüketimi en ideal noktaya geliyor. Bu sebeple her vites yükseltmenin sizi bu devire getireceği rakamları beyninize ezberletmelisiniz. Yani söz gelimi 3 ten 4 e 3000 civarında attığınızda 2300 civarına iniyorsa rpm, kulağınız buna alışmalı ve ileriye doğru rpm e bakmadan bunu yapmalısınız. Ama her vites büyütmede aynı oran olmuyor bu sebeple 2-3, 3-4 ve 4-5 geçişlerini iyi öğrenin. Burada km/h göstergeniz size yardımcı olur. bir süre sonra hangi hızda vites yükseltileceğini kolayca anlarsınız...
Vites konusu açılmışken, aracınızla fazla motor freni yapmayın. Bizde iyi şöförlük olarak algılanır ama yanlıştır. Mesela kırmızı ışığı ileride gördünüz.. 5. vitestesiniz 4e alıp gazdan ayağınızı çektikten sonra 50 km/h ye kadar düşüp sonra boşa alıp fren pedalı ile yavaşlayın gerisini.. Yani sırası ile 5-4-3-2 yapıp durmayın. Unutmayın debriyaj balatası, fren balatasından çok daha pahalıdır. (amman yokuş aşağı giderken boşa atıp gidin anlamı çıkmasın buradan)
Arkadaşlar bende şu ikaz ışığı yananlara söylüyorum benim araba malumunuz yaklaşık 1-2 ay önce debriyaj balata değişti ve allaha şükür birdaha yanmadı ilgilenenlere duyrulur