vectra c için performans arttırıcı öneriler

şanzıman oranları uzarsa serilik azalır...
 
şanzıman oranları uzarsa serilik azalır...
haydi buyur burdan yak :eek: abi acıklasana niye serilik azalır turker bildiğin varsa yaz arkadaşım taner kullanıyor gerci yazılım manifold bayağı bi deyişiklik yapmış aracın seri olduğunu söylüyor ustama sordum aracın seriliğinde ve kalkışında kesinlikle sıkıntı yaşarsın diyor ve bundada ısrarlı arştırma içindeyim şanzıman oranlarını araştırıyorum biraz uğraşayım yoksa ekomax takacağım
 
kranktan alınan hareketi daha doğrusu devri dönüştüren dişlilerin oranıdır.

motor devri / (son dişli oranı*vites dişli oranı)

3000 d/d da 1.viteste ilerleyen araçta: (son dişli : 3,55/1 1vt:3,43/1)

şanzumandan çıkan devir :

3000/ (3,55*3,43) = 246,376 d/d olacaktır.

Büyük oran dişlide aksa iletilen devir düşük-tork etkisi çok,
Oran küçüldükçe de devir yüksek-tork az olacaktır RespecT alıntıdır
 
haydi buyur burdan yak :eek: abi acıklasana niye serilik azalır turker bildiğin varsa yaz arkadaşım taner kullanıyor gerci yazılım manifold bayağı bi deyişiklik yapmış aracın seri olduğunu söylüyor ustama sordum aracın seriliğinde ve kalkışında kesinlikle sıkıntı yaşarsın diyor ve bundada ısrarlı arştırma içindeyim şanzıman oranlarını araştırıyorum biraz uğraşayım yoksa ekomax takacağım



abi kısa şanzıman daha iyi hızlanır bu bilinen bi gerçek ama şanzıman işin son noktaları bence şanzımana gelene kadar yapıcak şeyler var chip manifold gibi...

ekomax nedir tam olarak ?
 
kısa sanzıman iyi hızlanır tm anlayorum bu araba 106 mı 206 mı
honda mı opel vectra icin konusuyoruz zaten bu motor bu kasayı kaldırmıyo kısa sanzıman yaptın 120 cıkabilmek için 5 kezvitesmi degistircen vites gecislerin buna uygunmu yok kısa sanzıman daha seri hızlanır arabada yay yok nasıl daha seri hızlanır denediniz mi arkadaslar arabanın ne kadar yumucagını düsündünüz mü drag arabası deil arkadaslar bunlar 120 ye 5 devirde uzun yolda gidersiniz 170 te de devir kesiciye girer uzun yolda gidilir herhalde daha ne diyim bu arabalara kısa sanzıman takılırsa devir hızlı yol izler ama aldıgınız yol duser bunun bi oranı var oranın altnıa düstünüz içinde arabanız sadece lastik ceker .....ayrıca kalkısta hic sorun yasamadım arabanın yola gittigini anladım ama en azında emmemanifoldu degistirip kat iptali yapın yapın ki araba tam keyif haline gelsin ....
 
Son düzenleme:
kısa sanzıman iyi hızlanır tm anlayorum bu araba 106 mı 206 mı
honda mı opel vectra icin konusuyoruz zaten bu motor bu kasayı kaldırmıyo kısa sanzıman yaptın 120 cıkabilmek için 5 kezvitesmi degistircen vites gecislerin buna uygunmu yok kısa sanzıman daha seri hızlanır arabada yay yok nasıl daha seri hızlanır denediniz mi arkadaslar arabanın ne kadar yumucagını düsündünüz mü drag arabası deil arkadaslar bunlar 120 ye 5 devirde uzun yolda gidersiniz 170 te de devir kesiciye girer uzun yolda gidilir herhalde daha ne diyim bu arabalara kısa sanzıman takılırsa devir hızlı yol izler ama aldıgınız yol duser bunun bi oranı var oranın altnıa düstünüz içinde arabanız sadece lastik ceker .....
 
ankaraya gelmeyonmu heç hani bi kullansak taner diyeceğim. vallaha çok merak ettim senin aracı? sözün özü bana şehir içi olduğu için kalkış da biraz tork lazım drak için deyil benim anlatmak istediğim 2, vitesten 3 attığımda aracın 3, viteste yığılmadan yolu mu dyim yokuşumu deyim çıkması gerektiğini düşünüyorum 3, vites yemiyor tekrar at 2, vitese bağırtır motoru.ankarada trafik lambası bol artı çankaya tarafı yokuşluktur deyim.arac ticari taksi olarak kullanıyorum yoksa vallaha bugün satar 1,9 alırım ama bizlerde zor kazanıyoruz,aracı ticari yaparken bayağı maddi külfeti ve protokolleri var onun için aracı deyiştirme şansım yok .ama bugün ekomax görüştüm.kullanılan sıvıyı gösterdi usta abi çakmakla sıvının üzerine ateş tuttuğunda acayip patlama oldu.2,viteste zorlandığın yerleri 3, vites gecersin diyor.tabi bu cihazı kullanan arkadaşlar bulamadım ne derece doğru bilmiyorum zaten takacak olursam burakla dinomometre testi yaparak takarım herhalde. tabi bide şanzıman şıkkıda var
 
şanzıman uzarsa yokuşları yine 3 te çıkamazsın ama en azından 2 uzun olduğu için araba bağırmaz... aracı ticari kullanıyorsan emme manifoldu tarzında modifiyelere girmek pek mantıklı olmaz sanırım çünkü yakıtı artırır ama kat iptali yararlı olur diye düşünüyorum...
 
türker bakacağım artık ekomax yaptıracak gibiyim ekomax reklama girmesin abi ankarada bi usta bu cihazı kendi yapmış internetten ekomax yaz bulursun gittim görüştük aralık ta taktırmayı düşünüyorum
 
Son düzenleme:
bukadar şeye değermi yani bu arabanın ne motoru bu işin motoru ne araba bu işin arabası yani bir laf varya ne yaparsan yap performans açısından kesmes doyurmaz..

neticede arabanın motoru belli 1.6 ben 2.5 porsche boxter kullandım 2 hafta yazın artık o bile bir noktadan sonra kesmemeye başladı.. kendi aracıma bindim sırtımı koltuğuma dayadım kafamı yasladım ohh be dedim bu araçlar konfor rahatlık keyif için üretilmiş..

yanlış anlamayında bu işlere girişicekseniz hem arabaya yazık hemde niye aldınızki bu arabayı eminim alırken sorup soruşturmuşsunuzdur ve eminimki her yerde size araba güzel konforlu ama 1.6 sı gitmiyor tarzında tabirler kullanmışlardır

şimdi bunları bilerek alıpda bu kadar arabayla uğraşıp oynamanın mantığı nedirki.. bu aracın son hızı belli maksimum limiti belli ne yaparsanız yapın işin bir matamatiği bir fiziği ve en önemlisi mantığı var araçla draglaramı katılıcaksınız yoksa ralliyemi..

her aracın bir üretim amacı vardır
performans araçları sürat için üretilir ve konforu rahatı pek olmaz..
konfor ve rahatlık için üretilen araçlarında performansı her zaman firmalar ikinci planda kalır çünkü sattıkları kesim bellidir keyif konfor işin içine girdikçe bir çok ek alet edevat sistemler teknoloji mekanizmalar hem araca hem motora yük olarak biner buda aracın
performansından alır götürür..
konfoun ve performansın ikisininde olduğu araç yokmu var misal m5 ama bu tip araçlarda bir dünya astronomik paralar..

yanlış anlaşılmak istemem ben demiyorumki performans uygulaması yapmayın benim arabadada açık hava filtresi var bu tür soft araca zarar vermeden çok tatlı inceden araca performans vermese bile aracı rahatlatan daha verimli gitmesini sağlayan uygulamaları her zaman destekliyorum..
 
Geri
Üst