Hayırlı olsun şimdiden.
Ben aklınızda kalması muhtemel soru işaretlerini temizlemek isterim.
Örnek olması açısından birkaç modelden örnek vermek isterim, geçen akşam Bakırköy - Yeşilköy sahilyolunda 2012 1.16'yı (ki 136 hp'dir kendisi) tampon tampona kovaladım, yol biraz geniş olsa geçecektim. Sizi görüp gaza gelecek 122'lik Golfleri, ve sciroccoları çok rahat geçeceksiniz. Aklıma gelen modeller içerisinde 1600 motor altında olan herhangi bir aracın sizinle muhattap olabileceğini pek sanmıyorum. Yanılıyorsam 1.4'ü olan arkadaşlar düzeltsinler. AS'lerde nasıl olur bilemiyorum ama, yüksek devirli kullanımlarda motor gerçekten tedavi ediyor. şöyle söyleyeyim, İstanbul'da performanslı kullanımda vitesi 5'ten 6'ya attığım pek olmamıştır, malum yollar, trafik... 3. viteste 140, 4. viteste 180-190, 5. viteste 210-220 aralıklarını görebileceksiniz. 6'ya atmak çok fazla nasip olmadı, ama forumda 235-240 aralıklarını gören arkadaşlar olmuştu.
Diğer taraftan şöyle bir durum da var, 5. viteste bile 210'u görebiliyorken, 6. viteste 90 km ile 1800 devirde motorda hiçbir bayılma vs. olmaksızın dik yokuşlarda bile aracınızı rahatça kullanabilirsiniz. 1.6'larda durum nasıldır, kıyaslama yapamıyorum, ancak 1.4T motorun bana göre en güzel tarafı, herkesin tatmin kriteri farklı olmakla beraber, kullanıcıya performans tatmini sağlarken, aynı zamanda düşük devir - yüksek vites kombinasyonuyla ekonomi de sağlayabilmesi, ve bunu yaparken de yokuşlarda hız düşümü vs. bir durum yaşatamaması.
AS olduğu için yakıt biraz daha fazla olacaktır, ama 1.3 cdti'dan sonra 1.6T'nun, özellikle de ilk heyecanla gaza yüklenmeniz sonucu size yaşatacağı ekonomik şaşkınlık da göz önünde bulundurulursa, 1.4T seçiminin yakıt açısından hafif bir geçiş sağlayacağını düşünüyorum.
95hp'lik Fiat Punto'dan inip 1.4T Astra'ya binmiş biri olarak şahsen ben çok tatmin oldum. Umarım benim yaşadığım tatmini siz de yaşarsınız.
Donanım konusuna hiç girmiyorum farkettiyseniz
Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.