Ynt: Astra 1.4 140 AS yada 1.6 180 AS
Dün Kerem ile Kerem'in 1.6T'sini test etme imkanım oldu. Kendi 1.4T Active Select'im ile arasında çok ilginç farklılıklar gözlemledim.
Öncelikle 1.6T her viteste bir adım ileri geçiyor, 1.4T'nin bittiği yerin az daha ötesinde olduğunuzu fark ediyorsunuz, tabii her viteste bir adım olduğu için 6. viteste fark 6 adıma çıkıyor doğal olarak. (
En çok ilgimi çeken şey arabanın çevirdiği devir oldu. Daha eski olan 1.6T motor 6. viteste 120 km hızla 2300-2400 civarı bir devir çeviriyor, halbuki bendeki 1.4T için 120 km'de çevrilen devir 2100-2200 arası. Belki şanzıman aralıkları farkından da ileri geliyor olabilir bu durum ama daha güçlü olan motorun daha düşük devirde olmasını beklerdim o yüzden bu olay dikkatimi çekti.
Bunun ötesinde 1.6T'nin 110-150 arasındaki hızlanma istekliliği inanılmaz. Silivri yolunda hız denemeleri yaparken defalarca 100-110 bandında solu kapatan arabaların arkasında yavaşlamak zorunda kaldık, arabanın önümüzden çekilmesiyle arabanın kadranında 150 yazması bir oluyor, gerçekten çok keyifli birşey.
Haa dünün en eğlenceli kısmı şu oldu, sıkışık trafikte önümüze makasla girip daha sonra uzayan bir yeni kasa C serisini bir süre sonra yakaladık tabii. Adamı biraz ezercesine sollamış olabilirim ki (selektörlü, gazlamalı) adam hemen arkamızdan gazladı, tabii iki kez önümüzdeki 110 bandındaki arabalar için yavaşlayıp tekrar gazladık, aklı sıra bizi sağdan geçmek için çok karizmatik şekiller yapıp sağ şeride geçti falan ama.. Olmadı. Hay Allah. Yemedi yahu, geçemedi. Geride kaldı, fark açıldı. Yazık oldu, bizlerde çok üzüldük Kerem'le tabii, acıyla ve hüzünle kahkahalar attık. (
Neticede çok keyifli bir motor ama Active Select tarafından sömürülüyor elbette. Yola çıkmadan doldurulan depo akşam yarım depoya düşmüştü, zengin eğlencesi oldu yani. Active Select güldürürken düşündürdü, firikikten gol attı yine bize. (
Dün Kerem ile Kerem'in 1.6T'sini test etme imkanım oldu. Kendi 1.4T Active Select'im ile arasında çok ilginç farklılıklar gözlemledim.
Öncelikle 1.6T her viteste bir adım ileri geçiyor, 1.4T'nin bittiği yerin az daha ötesinde olduğunuzu fark ediyorsunuz, tabii her viteste bir adım olduğu için 6. viteste fark 6 adıma çıkıyor doğal olarak. (
En çok ilgimi çeken şey arabanın çevirdiği devir oldu. Daha eski olan 1.6T motor 6. viteste 120 km hızla 2300-2400 civarı bir devir çeviriyor, halbuki bendeki 1.4T için 120 km'de çevrilen devir 2100-2200 arası. Belki şanzıman aralıkları farkından da ileri geliyor olabilir bu durum ama daha güçlü olan motorun daha düşük devirde olmasını beklerdim o yüzden bu olay dikkatimi çekti.
Bunun ötesinde 1.6T'nin 110-150 arasındaki hızlanma istekliliği inanılmaz. Silivri yolunda hız denemeleri yaparken defalarca 100-110 bandında solu kapatan arabaların arkasında yavaşlamak zorunda kaldık, arabanın önümüzden çekilmesiyle arabanın kadranında 150 yazması bir oluyor, gerçekten çok keyifli birşey.
Haa dünün en eğlenceli kısmı şu oldu, sıkışık trafikte önümüze makasla girip daha sonra uzayan bir yeni kasa C serisini bir süre sonra yakaladık tabii. Adamı biraz ezercesine sollamış olabilirim ki (selektörlü, gazlamalı) adam hemen arkamızdan gazladı, tabii iki kez önümüzdeki 110 bandındaki arabalar için yavaşlayıp tekrar gazladık, aklı sıra bizi sağdan geçmek için çok karizmatik şekiller yapıp sağ şeride geçti falan ama.. Olmadı. Hay Allah. Yemedi yahu, geçemedi. Geride kaldı, fark açıldı. Yazık oldu, bizlerde çok üzüldük Kerem'le tabii, acıyla ve hüzünle kahkahalar attık. (
Neticede çok keyifli bir motor ama Active Select tarafından sömürülüyor elbette. Yola çıkmadan doldurulan depo akşam yarım depoya düşmüştü, zengin eğlencesi oldu yani. Active Select güldürürken düşündürdü, firikikten gol attı yine bize. (