Sıfır, GM bobin denendi. Durum düzelmedi.
Boğaz kelebeği sökülüp temizlendi. Baya siyah oldu temizleme sıvısı.
Durum yine düzelmedi.
Ustalar subap ayarı gerekebilir dediler öyle kaldı. O an da başka bir insignia servisteydi.
Ona baktım. Benimkinden daha fazla vuruntusu vardı.
bu motorlarda ve genel olarak bir çok yeni nesil motorda bazı valfler hızlı hızlı aç kapa tekniğiyle çalışır. bunlardan biri mesela yakıt deposu havalandırma valfi. bu zıkkımın görevi depodaki buharı emme manifolduna vermek. ama bunu valfi açık tutarak değilde saniyede atıyorum 3 kez aç kapa yaparak sağlar.şimdi bu zıkkım valf benim aracımda açık kalmış içi bozulmuş ama arıza vermedi bilgisayarda. opcomla testini bile yaptım çalışıyo gözüktü. ama açık kalıp emme manifoldunun daimi olarak ordan fazla hava almasına sebep olduğu için günlerce beni delirtti. tesadüfen buldum desem yeridir. arabanın fakir karışım arızası vermesine sebep oldu titreşim zaten o biçim... yani bu ve bunun gibi daha turbonunda 2 tane valfi mevcut mesela... neyse siz bu depo havalandırma valfinede bakın hatta valfin hortumunu çıkarıp motora giren kısmını tıkayın motora ordan hava girmesin.valf üstünde takılı kalsın depodan gelen hortumda ağzı açık içine bişey kaçmıcak şekilde boşta dursun sorun olmaz. bu şekilde bir iki gün deneyin değişen bişi olmassa bırakın kalsın öyle derim ben... rolantiyi ayarlamayı beceremiyormuş motor demekki demek en mantıklısı olur şaka bi yanada eksoz daki hava kaçağı yada tıkanıklı bile sebep olabilir...gıcık bi sorun...