Birkaç saniyede bir vuruntu hissi - rölantide -

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aton1981
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sıfır, GM bobin denendi. Durum düzelmedi.

Boğaz kelebeği sökülüp temizlendi. Baya siyah oldu temizleme sıvısı.

Durum yine düzelmedi.

Ustalar subap ayarı gerekebilir dediler öyle kaldı. O an da başka bir insignia servisteydi.

Ona baktım. Benimkinden daha fazla vuruntusu vardı.

bu motorlarda ve genel olarak bir çok yeni nesil motorda bazı valfler hızlı hızlı aç kapa tekniğiyle çalışır. bunlardan biri mesela yakıt deposu havalandırma valfi. bu zıkkımın görevi depodaki buharı emme manifolduna vermek. ama bunu valfi açık tutarak değilde saniyede atıyorum 3 kez aç kapa yaparak sağlar.şimdi bu zıkkım valf benim aracımda açık kalmış içi bozulmuş ama arıza vermedi bilgisayarda. opcomla testini bile yaptım çalışıyo gözüktü. ama açık kalıp emme manifoldunun daimi olarak ordan fazla hava almasına sebep olduğu için günlerce beni delirtti. tesadüfen buldum desem yeridir. arabanın fakir karışım arızası vermesine sebep oldu titreşim zaten o biçim... yani bu ve bunun gibi daha turbonunda 2 tane valfi mevcut mesela... neyse siz bu depo havalandırma valfinede bakın hatta valfin hortumunu çıkarıp motora giren kısmını tıkayın motora ordan hava girmesin.valf üstünde takılı kalsın depodan gelen hortumda ağzı açık içine bişey kaçmıcak şekilde boşta dursun sorun olmaz. bu şekilde bir iki gün deneyin değişen bişi olmassa bırakın kalsın öyle derim ben... rolantiyi ayarlamayı beceremiyormuş motor demekki demek en mantıklısı olur :) şaka bi yanada eksoz daki hava kaçağı yada tıkanıklı bile sebep olabilir...gıcık bi sorun...
 
birde subap ayarı ne demek ben bi türlü anlayamıyorum...lifterli araçta subap ayarı nasıl oluyor?
 
Depo havalandırma valfi neredeki bizim motorlarda ?

Egzos sistemini iyiden kötüye bir çok egzoscu kontrol etti. Hiç biri tıkanık, kaçak, bulamadılar.
 
bu motorlarda ve genel olarak bir çok yeni nesil motorda bazı valfler hızlı hızlı aç kapa tekniğiyle çalışır. bunlardan biri mesela yakıt deposu havalandırma valfi. bu zıkkımın görevi depodaki buharı emme manifolduna vermek. ama bunu valfi açık tutarak değilde saniyede atıyorum 3 kez aç kapa yaparak sağlar.şimdi bu zıkkım valf benim aracımda açık kalmış içi bozulmuş ama arıza vermedi bilgisayarda. opcomla testini bile yaptım çalışıyo gözüktü. ama açık kalıp emme manifoldunun daimi olarak ordan fazla hava almasına sebep olduğu için günlerce beni delirtti. tesadüfen buldum desem yeridir. arabanın fakir karışım arızası vermesine sebep oldu titreşim zaten o biçim... yani bu ve bunun gibi daha turbonunda 2 tane valfi mevcut mesela... neyse siz bu depo havalandırma valfinede bakın hatta valfin hortumunu çıkarıp motora giren kısmını tıkayın motora ordan hava girmesin.valf üstünde takılı kalsın depodan gelen hortumda ağzı açık içine bişey kaçmıcak şekilde boşta dursun sorun olmaz. bu şekilde bir iki gün deneyin değişen bişi olmassa bırakın kalsın öyle derim ben... rolantiyi ayarlamayı beceremiyormuş motor demekki demek en mantıklısı olur :) şaka bi yanada eksoz daki hava kaçağı yada tıkanıklı bile sebep olabilir...gıcık bi sorun...



Bu gün otoparkta biraz da kendim kontrol yapayım dedim.

Ttireşimi kaput altında ön tampon bölümünde ve egzoz borusu üzerinde hissettim. Haricinde anormal bir durum yok.
Bir de şöyle bir tespitte bulundum. Duruma göre motorun öne arkaya hareketi değişken. Bu normal. Lakin, bu gün çok fazla ca öne arkaya hareket yaptı. Dedim içeride titreşim vardır girip oturduğumda 1 tane bile vuruntu yoktu.

Şimdi kafam da karıştı hani. Motor hareketiyle gelen bir vuruntu yokmuş da başka bir neden den dolayı süregelen bir vuruntu hissi uyandırmış oldu.

Egzos sistemini bir kez daha kontrol ettirmem farz oldu.
 
Bu gün otoparkta biraz da kendim kontrol yapayım dedim.

Ttireşimi kaput altında ön tampon bölümünde ve egzoz borusu üzerinde hissettim. Haricinde anormal bir durum yok.
Bir de şöyle bir tespitte bulundum. Duruma göre motorun öne arkaya hareketi değişken. Bu normal. Lakin, bu gün çok fazla ca öne arkaya hareket yaptı. Dedim içeride titreşim vardır girip oturduğumda 1 tane bile vuruntu yoktu.

Şimdi kafam da karıştı hani. Motor hareketiyle gelen bir vuruntu yokmuş da başka bir neden den dolayı süregelen bir vuruntu hissi uyandırmış oldu.

Egzos sistemini bir kez daha kontrol ettirmem farz oldu.

emme manifoldu üzerinde serçe parmak kalınlığında bir hortum üzerinde küçük soketli bi tarafından hortum giren bir tarafından çıkan ceviz veya az daha büyüğü bi valf. valfin illaki hortumu sağ çamurluk civarından geliyordur. o hortumum belli bir kısmı yumuşaktır. elle araç çalışırken o hortumun içinden hava geçişini kesecek kadar sıkıp gözlemleyebilirsiniz hortumu çıkarıp emme tarafındaki ksımını tıkamak zor olursa..
 
emme manifoldu üzerinde serçe parmak kalınlığında bir hortum üzerinde küçük soketli bi tarafından hortum giren bir tarafından çıkan ceviz veya az daha büyüğü bi valf. valfin illaki hortumu sağ çamurluk civarından geliyordur. o hortumum belli bir kısmı yumuşaktır. elle araç çalışırken o hortumun içinden hava geçişini kesecek kadar sıkıp gözlemleyebilirsiniz hortumu çıkarıp emme tarafındaki ksımını tıkamak zor olursa..


Henuz ilgili alfi deneyemedim,

daha önceki Postlarimda belirttimmi hatirlayamadim hatirlayamadim,
Gece oldugunda budurumu yapmiyor, yada cok cok az yapiyor da farkedilmiyor.

Gündüz Ara ara olan durum gece hic yapmiyor. Zerre kasar vurunTu yapmamakta.

Vakaa ile ilgili nereye bakalm? Ustaya gore Anlamsiz geliyor. Tabi cevapsız da birakiyor.
 
Henuz ilgili alfi deneyemedim,

daha önceki Postlarimda belirttimmi hatirlayamadim hatirlayamadim,
Gece oldugunda budurumu yapmiyor, yada cok cok az yapiyor da farkedilmiyor.

Gündüz Ara ara olan durum gece hic yapmiyor. Zerre kasar vurunTu yapmamakta.

Vakaa ile ilgili nereye bakalm? Ustaya gore Anlamsiz geliyor. Tabi cevapsız da birakiyor.

gündüz gece arası birtek hava sıcaklığı etkisi olur. gündüz sıcakta benzin buharlaşması fazla olur. motora giren havanın sıcaklığından kaynaklı olabilir...
 
bende hassas biriyim ve benim aracımda da bu durum var. egzozu kontrol ettirirken katalizörü söktüler ve geri taktıkları andan itibaren sürekli olmasa da bu titreşim/vuruntu baş gösterdi. bende çok araştırdım ne zaman olduğunu bildiğim için bu olay üstüne araştırdım. oksijen sensörüne yağ kir vb. bir şey bulaşmış olabilir veya yerine düzgün takılmamış olabileceğini öğrendim. Belki işinize yarayabilir. Geçmiş olsun
 
gündüz gece arası birtek hava sıcaklığı etkisi olur. gündüz sıcakta benzin buharlaşması fazla olur. motora giren havanın sıcaklığından kaynaklı olabilir...

Motora giren havanın ısınıa istinaden ney, hangi sensör görevli ise onu araştıracağım.
 
bende hassas biriyim ve benim aracımda da bu durum var. egzozu kontrol ettirirken katalizörü söktüler ve geri taktıkları andan itibaren sürekli olmasa da bu titreşim/vuruntu baş gösterdi. bende çok araştırdım ne zaman olduğunu bildiğim için bu olay üstüne araştırdım. oksijen sensörüne yağ kir vb. bir şey bulaşmış olabilir veya yerine düzgün takılmamış olabileceğini öğrendim. Belki işinize yarayabilir. Geçmiş olsun

Bende o2 sensöründen çok çok şüpheleniyorum aslında.

Ayrıca, Maf, Map sensörleride kara listemde.

Ama, hangi ustaya sorduysam asla bu durumu yapmaz yanıtını aldım...

İnandırıcı olmasalarda, gece / gündüz yapma ve yapmama farkları neticesinde söylediğim bu sensörlerden olma umudumu kestim.

Yinede küçük bir ihtimalim hep var o2 sensörü üzerine.
 
Geri
Üst