GT ama hangisi??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan O.A.G
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

vectra GT ... hangisi??


  • Kullanılan toplam oy
    87
kayhan nickli arkdasımızı abimizi diyim yasca büyük bendn. internette youtube yorumları olsun her türlü forum blog vb. yazıları olsun az çok karşılaşıyorum herzaman en iyi arac onundur çok ciddi tartışmalara bile girmiş bu konuda:D

dolayısıyla bize bişey dmek düşmüyor.


vectra b gt nin avantajı body kiti, konforu ,daha büyük fren discleri abisinden 5 yaş genç olusu

gelelim en son maddeye avantaj gibi görünürken aslında en büyük dezavantaj 5 sene sonra yapılmıs bi araç neden o günün sartlarına göre motor olarak geliştirlimedi

b gt kardesleri cd ve gls den farklı olarak motorda saadece egsoz sistemi farklı. bu konuda ankarada bi mühendis abimizin "cd nin gls nin bi tarafına takmıslar irmschier egsozu olmus sana gt" :) diye bi sözü vardı hiç unutmam.


93-94 de otobanda caav diye gecen vectra gt görünce millet nası bkardı.

98-99 da herkes caaav diye geçiyodu kimse vectra b gt mi yoksa başka bişeymi diye bakmdı.


benzinliklerde , arac yıkarken, park ederken orta üst yaşta abiler yanasır bana sorarlar 0 mı 2. elmi
bende derim 0 dan itibaren bizdeydi.

ilk başta satıp satmayacagımı yoklarlar çünkü bu kişler zmanında bu aracı kullanmıs bi şekilde satmıs ve özlemiş kişlier.

en son görüştügüm a gt yi satıp, yeni model vectra gt çıktı diye almıs. çok pişman olmus adam diyoo performans hadi neyse , yol tutus konusunda eskinin teknolojisine sahip bir aractan daha kötüydü. bende sattım onun üstüne bi araba daha aldm oda tat vermeyince focus s max aldm çok memnunum dedi.

şimdi diceksiniz focus flaan ne alaka :9 valla adam ne analttıysa yazdım:)

Benimle tartışmaya girenlerin hiç birisinde daha iyiside yoktu aynısıda. Buna sende dahil oldun şimdi.
Amcasında olur abisinde olur tanıdıgında olur;) yada 1.6 sı olur direksiyonu çok iyi olur benımle yarışa soyunur.

93-94 de sen 7 yaşındasın ve GT geçince otobandan milletin nasıl bildigini hatırlıyosun hayret, gerçekci ol.

Sen de varsa daha iyisi youtube yaz bloglara yaz bizde okuyalım, belki bi işe yarar ;)

1990 senesinde calibra kullandım uzun bir süre sonra 93 vectra gt a yanlış anlamayın ama arkadaşlar ben vectra b yi gt olarak görmüyorum sadece adı gt yıllar sonra yine vectra gt a 1993 model aldım b gt de kullandım bir hafta kadar ama ne yol tutuş ne hızlanması vectra b ye verilmiş gt ye yakışmıyor ama benim 93 vectra gt a nın yanında ben genel olarak ecotec motordan hoşlanmıyorum bugüne kadar ne otoban da ne kalkışta cdx dahil hiçbiri geçemedi motor diyorsanız sfi yol tutuş yine sfi kullanmayan bilemez yanlış anlaşılmasın bu işi ustalara sorun izmirde ilk gt a kasa alanlardan birisiyim b gt vectra a gt nin yanına bile yaklaşamaz bu böyle sıfırı çıksa yine alırım parası çok önemli değil çünkü o ismi hakeden bir araç efsane olan b gt değildir vectrayı vectra yapan efsane yapan a gt dir ilk defa sizden duyuyorum vectra b gt efsane diye....pardon bir de astra gsi dohc sfi efsanedir o kadar calibra ise ayrıdır

Zaten GT cilerin hepsi kesinlikle CDx geçmiştir kalkışta otobanda rollda :D

Allahınızı severseniz B kasa vectranın nesi konforlu :D


Burada B GT ile A GT karşılaştırılıyor, A GT nin koltuklarına otur sonra B gt nin koltuklarına otur hangisi konforlu ondan sonra tartışalım.


içeriye çok ses alması hertarafından ses gelmesi birde a kasa da katalizör vardır araştırmadan yazmayın tabi ki söktürüyoruz

SFİ mı senin aracın ecotec mi?

bence sizin büyük bir yanlışınız var!! şimdi bakın sayın kayhan opel vectra a kasa gt lerin normal a kasa vectra dan farkı tasarımında kullanılan zenginleştirilmiş carbon lifleri takviyeli tavan yapısıdır. bu yapı sayesinde araç daha üstün yol tutuş sağlamaktadır.

şimdi bu nasıl gerçekleşir? bunun için biraz fizik bilgisine ihtiyacınız var

araçlar kurbalarda (viraj) merkez kaç ivmesi ile dışa doğru savrulurlar ivme bize bizim için bir yük veya büyüklük ifade etmez ama ne zamanki işin içerisine yük girerse işte o zaman araç F= m*a yani kütlesiyle doğru orantılı olarak ciddi bir kuvvetin etkisi altındadır.

bu F kuvvetimiz aracın lastiklerinden başlayarak tavanına kadar iletiliyorsa ve aracın tavan yapısının daha hafif olduğunu düşünürsek yine moment-moment kolu kuralına göre M= F*L ve burdaki F'de m ye yani kütleye bağlı olacağından aracın viraj kabiliyeti tavan ağırlığıyla doğru orantılı olacaktır.

yani sizin galvaniz saJ diye dokunup geçtiğiniz o tavan yapısı zamanında akranları arasında vectra a gt ye en iyi yol tutuş özelliği ile sıyrılma avantajı vermiştir. kim bilir hangi mühendisler topluluğu "galvaniz saJ" için gecelerini gündüzlerine katıp çalışmıştırki hem daha hafif hemde daha güvenli bir malzeme bulmak için.

yani bazen en iyi ben bilirim edaları yerine. birazcık beyin fırtınası yapıp konuşan yazan insanların ne demek istediğini azcık düşünsen böyle bir cevap için uğraştırmamış olacaksın beni ;)

saygılar..

Bana kalkıp e92 BMW M3'ü anlatma:mad: carbon fiberde amacın görüntü olmadıgını biliyoruz.

Hondacıların VTEC ve TYPE_R'ı Opelcilerin Vectra GT SFİ'ı Ferrari ve Porche dan herzaman üstündür zaten :kop::kop:
Nesiin BMW M3 mü carbon liflerle tavan zenginleştiriyosun :kop:

Sen saatlerce yazmış ugraşmışsın ama boş ugraşmışın. Burada 2 terim 2 formul yazmışsın ama ne yazıkki ya kulaktan dolmasın yada beyin fırtınası yapıım derken Opel GT ile BMW M3 karbon tavanı karıştırmışın.
Bi kaç kişide oturmuş alkışlamış.

Senin dedigin olay A kasa GT de varsa bunu otur yaz. Yoksa bilgilerini carbon tavan niçin kullanılır denildiginde yazarsın ;)

türkçesi ağırlık merkezi aşşağıya alınmış yol tutuş artırlmıştır :D:D

Carbon fiber lifli ZENGİNLEŞTİRİLMİ tavan yapısıylamı :D:D? Tavanın neresini hafifletebilmişki agırlık merkezini aşagıya indirmiş? Carbon eklemiş yazıyo arkdaş sende hafiflettin agırlık merkezini aşagıya düşürdün, bunun tarfini alayım.

Biriside gelip birazdan A kasa GT de altın kullanılmıştır derse şaşırmıycam.
 
Benimle tartışmaya girenlerin hiç birisinde daha iyiside yoktu aynısıda. Buna sende dahil oldun şimdi.
Amcasında olur abisinde olur tanıdıgında olur;) yada 1.6 sı olur direksiyonu çok iyi olur benımle yarışa soyunur.

93-94 de sen 7 yaşındasın ve GT geçince otobandan milletin nasıl bildigini hatırlıyosun hayret, gerçekci ol.

Sen de varsa daha iyisi youtube yaz bloglara yaz bizde okuyalım, belki bi işe yarar ;)


gayette net hatırlıyorum alındıgı günden otobana ilk çıkısımıza kadar 4 yasındaki kuzenim bile vectra gt yi digerlerinden ayırt edebiliyor 1-2 sene içinde sfi yı da ayırt eder oda benim gibi ilerde hatırlar.

neden bu kadar garip geldi geçmişi hatırlayabilmem çogu kişi hatılar:)

ne emmimde ne kankimde bizzat kendimde alındıgı ilk gün arka koltukta başladı benim gt serüvenim zmanı geldi ön yolcu koltuguna geçtik 3-4 senedirde gerekn yerdeyim.

benimki seninkini gecer benimki , bizimki daha iyi dediğim günleri bile hatırlıyorum düşün yani.

gercekci ol demişsinde hatırlamam konusundamı gt hakkında sölenenlerdemi.

ikisi hakkındada gercekciyim.
 
dohc sfi a kasa vectra ki 3.2 v6 8 sm 0-100 kmsi benim araç 6,5 sn ye 202 hp yakınlarda olsaydın neler yaptığını hep beraber görürdük inan senin araç çok ağır kalır benim eski 93 model aracımın yanında 1993 yılında o araca bindiğimde 27 yani senin yaşındaydım o nedenle hem vectra b gt ye hem vectra a gt ye ve calibraya yeterince bindim cdx dediğin aracın ne olduğnu bilmen gerekir ama benim dohf sfi yimin yerini hiç bir zaman tutamaz sadece ses yapıyor o kadar
konuştuğun araçları iyi tanı sıfırken arkadaşın aracına ilk biz taktik turboyu ve calibradan daha hızlıydı cünkü o bir dohc sfi ...
 
Son düzenleme:
kim ne derse desin a gt b gt den bir gömlek üstün ben bu bilir bunu sölerim.
 
dohc sfi a kasa vectra ki 3.2 v6 8 sm 0-100 kmsi benim araç 6,5 sn ye 202 hp yakınlarda olsaydın neler yaptığını hep beraber görürdük inan senin araç çok ağır kalır benim eski 93 model aracımın yanında 1993 yılında o araca bindiğimde 27 yani senin yaşındaydım o nedenle hem vectra b gt ye hem vectra a gt ye ve calibraya yeterince bindim cdx dediğin aracın ne olduğnu bilmen gerekir ama benim dohf sfi yimin yerini hiç bir zaman tutamaz sadece ses yapıyor o kadar
konuştuğun araçları iyi tanı sıfırken arkadaşın aracına ilk biz taktik turboyu ve calibradan daha hızlıydı cünkü o bir dohc sfi ...

nasıl 202 hp oldun
bildiğim kadarıyla sadece kısa şanzuman +chip var sende :)
 
dmekki hersey bilinenlerde ibaret değil
egzantiriklerde vardı bende onları bilyorum herkes bildiklerini eklerse 202hp yi bulurz:)
 
Geri
Üst