nnt bor power'ı önermiyorum!!

ben aracıma motor silk koydum.araç daha geç ısınmaya başladı.vede vuruntu sesi azaldı. ancak denek olarak daha önce bir kaç arkadaşıma :) bor power koydurdum. hiç bir değişiklik olmadı. :) sora motor silkte karar kıldım.gerçekten farketti,amaaa öyle mucizede beklemeyin arkadaşlar.
 
tüm forumdaki arkadaşlardan rica ediyorum.. türkler yapamaz, koskoca yağ firmaları yapmamışta bizimkilermi yaptı, bir işe yarasa yok amerika yapar, yok almanya yapar gibi şeyler yazıp ta kendi milletimizi aşağalamayalım.
neden türklerde yapamasın bir yenilik , bir icat..... kendi varlıklarımıza ve değerlerimize sahip çıkalım... bor madeninin dünya rezervlerinin %90 na yakını yurdumuzdadır..
kullanan arkadaşlar işe yarıyo veya yaramıyo diye fikir beyan edbilir tabi. ama yukarıda yazdığım gibi aşağalama yapmayalım.
 
Yok ya olurmu biz işe yaradı dedik ya bizde şimdi nnt firmasından para alıyoruz bilmiyormuydunuz. Bizler satılığız ya....

Arkadaşlar bişeyin işe yarayıp yaramadığını 1 testle 2 testle anlayamassınız hem aracınızı çok ii tanıyacaksınız hemde çok bilinmeyenli denklemden tek bilinmeyenliye irdeleyerek geleceksiniz.

yok sıkıştırma artarsa segmandan kaçarmış bilmem neymiş; bunlar bilimsel cevapmı şimdi?? biz ince cometic conta kullanıoz, kapak taşlatıoz. Sıkıştırmanın kralı bunlarla artıorda segmanda kaçırma riskini düşünmenin manası nerde?? Bor power arttırsa nekadar sıkıştırmaya etkisi olcakki zararı dokunsun?

Yani vur abalıya muhabbeti yapmayalım. Sizin bahsettiğiniz yağ firmaları istermi bakalım 100.000 km de yağı değişsin? adam senin üzerinden para kazanıo. Dün madeni yağ kullanıoduk gene 10k de yağ değişiodu üzerinden yağda devrimler oldu hala 10k de memleketim insanı yağ değiştirio. O zaman bu kadar sorgulayan insanımız önce buna cevap versin. En az 25k gider diyen yağ firmasına neden uymuosunda 10k de değiştiriosun??
 
Yok ya olurmu biz işe yaradı dedik ya bizde şimdi nnt firmasından para alıyoruz bilmiyormuydunuz. Bizler satılığız ya....

Arkadaşlar bişeyin işe yarayıp yaramadığını 1 testle 2 testle anlayamassınız hem aracınızı çok ii tanıyacaksınız hemde çok bilinmeyenli denklemden tek bilinmeyenliye irdeleyerek geleceksiniz.

yok sıkıştırma artarsa segmandan kaçarmış bilmem neymiş; bunlar bilimsel cevapmı şimdi?? biz ince cometic conta kullanıoz, kapak taşlatıoz. Sıkıştırmanın kralı bunlarla artıorda segmanda kaçırma riskini düşünmenin manası nerde?? Bor power arttırsa nekadar sıkıştırmaya etkisi olcakki zararı dokunsun?

Yani vur abalıya muhabbeti yapmayalım. Sizin bahsettiğiniz yağ firmaları istermi bakalım 100.000 km de yağı değişsin? adam senin üzerinden para kazanıo. Dün madeni yağ kullanıoduk gene 10k de yağ değişiodu üzerinden yağda devrimler oldu hala 10k de memleketim insanı yağ değiştirio. O zaman bu kadar sorgulayan insanımız önce buna cevap versin. En az 25k gider diyen yağ firmasına neden uymuosunda 10k de değiştiriosun??
1-2 testle anlayamazsak başka türlü nasıl anlayacaz acaba? biraz çelişmedinizmi? zaten eğer idda edileni yapabiliyorsaa 1-2 denemeden fazla kullanma şansımız olmayacakki. 30-40 bin km etkisi olduğunu söylüyorlar, hadi biz 30 bin kabul edelim. 2 denemede 60 bin km olur araba.ha dersenki 4-5. denemede anlaşılır dersen 150 bin km sabredemem ben sabreden varsa onuda bilemem.

Çok bilimsel olsun istiyorsan toplanalım forum arkadaşlarımızla, noter çağıralım, dinoya çıkalım öncesinde ve sonrasındaki ölçümlemelere ve datalara bakalım. öyle çok bilinmeyen ve tek bilinmeyeneli denkleme gerek yok zaten. Her türlü bahse varımki söyledikleri tasarruf değerlerini ve sessizliği sağlayamıyorlar. zaten bir arabaya yeni yağ koyduğun anda araba rahatlıyor. herkes psikolojik olarak bordan olduğunu sanıyor.

Boş hayaller bunlar boş.
 
söylenene göre konduktan 1000 (bin) km sonra etkisini tam gösteriyomuş.
bu arada bende koydum arabama.. arabamda yolda yağ gibi kaymaya başladı. bi rahatlık geldi arabaya. düşük viteslerde eskisine göre daha iyi toparlıyo... yakıtta bi fark yok.
işte bi 10.000 km geçsin bakalım yağ yakması nasıl olacak..
 
"Türkiye’nin ilk ve en güçlü tüketici örgütü olan Tüm Tüketicileri Koruma Derneği (TTKD), 15 Mart 2010 Dünya Tüketiciler Günü yıldönümü kutlamasında, tüketiciler için “beğenilen markayı ortaya çıkartan ve yücelten” İcra Kurulu Başkanımız Sn. CAFER AKIN’ı “Altın Adam Ödülü” ile onurlandırma ve tüm tüketicilere duyurma kararı almıştır."

Biz tüketicileri temsil ettiği söylenen aynı kurum tüketiciler için de "altın saflar" ödülünü ne zaman verecekler.
Bir tüketici olarak yapılan testlerle ilgili, ortada her sürücünün kolayca anlayabileceği ciddi bir çalışma/sonuç göremedim. Ben bu kadar dayanaksız sonuçlar karşısında aklı karışan bir tüketici olarak ortalama her 10.000 km de yağ değiştirirken bora vereceğim 60-65 TL parayı kenara koyar, aracımın rektefiye zamanı geldiğinde de o parayı kullanırım daha iyi. İsteyen hesaplar, hiç olmazsa matematik ilminin sonuçlarını daha net görüyoruz. Bana ülkemizde yayınlanan saygın oto dergilerinin, otomobil fabrikalarının yaptıkları testlere ait sonuçlardan bahsedebilirmisiniz. Bor kullanıp ta fayda görenler veya görmeyenler bu sonuçlara nasıl ulaştılar, sonuçta fayda görenler firmanın reklamını yaparlarken fayda görmeyenler de firmayı haksız yere kötülemiş olmuyorlarmı? Benden bir öneri; bir sözleşme yapalım, benim aracımı denek olarak kullanın. Aracım şu anda 150.000 Km de. Bor kullanmadan evvel bağımsız bir teknik danışman nezninde gerekli teknik testlerini yapın ve burada yayınlayın, daha sonra 1.000, 2.000, 5.000, 10.000 km de tekrar testlerini yapıp tekrar burada yayınlayın. Aradaki farkları gözler önüne serelim.
 
Son düzenleme:
"Türkiye’nin ilk ve en güçlü tüketici örgütü olan Tüm Tüketicileri Koruma Derneği (TTKD), 15 Mart 2010 Dünya Tüketiciler Günü yıldönümü kutlamasında, tüketiciler için “beğenilen markayı ortaya çıkartan ve yücelten” İcra Kurulu Başkanımız Sn. CAFER AKIN’ı “Altın Adam Ödülü” ile onurlandırma ve tüm tüketicilere duyurma kararı almıştır."

Biz tüketicileri temsil ettiği söylenen aynı kurum tüketiciler için de "altın saflar" ödülünü ne zaman verecekler.
Bir tüketici olarak yapılan testlerle ilgili, ortada her sürücünün kolayca anlayabileceği ciddi bir çalışma/sonuç göremedim. Ben bu kadar dayanaksız sonuçlar karşısında aklı karışan bir tüketici olarak ortalama her 10.000 km de yağ değiştirirken bora vereceğim 60-65 TL parayı kenara koyar, aracımın rektefiye zamanı geldiğinde de o parayı kullanırım daha iyi. İsteyen hesaplar, hiç olmazsa matematik ilminin sonuçlarını daha net görüyoruz. Bana ülkemizde yayınlanan saygın oto dergilerinin, otomobil fabrikalarının yaptıkları testlere ait sonuçlardan bahsedebilirmisiniz. Bor kullanıp ta fayda görenler veya görmeyenler bu sonuçlara nasıl ulaştılar, sonuçta fayda görenler firmanın reklamını yaparlarken fayda görmeyenler de firmayı haksız yere kötülemiş olmuyorlarmı? Benden bir öneri; bir sözleşme yapalım, benim aracımı denek olarak kullanın. Aracım şu anda 150.000 Km de. Bor kullanmadan evvel bağımsız bir teknik danışman nezninde gerekli teknik testlerini yapın ve burada yayınlayın, daha sonra 1.000, 2.000, 5.000, 10.000 km de tekrar testlerini yapıp tekrar burada yayınlayın. Aradaki farkları gözler önüne serelim.

Yürü be Savaş Abi:D
 
1-2 testten kasıt; 1-2 hatta 3 defa bor koymak değil. Öncelikli aracınızla 2-3 hatta daha fazla yapmış olduğunuz testi, birde bor power ile yinelemek anlamındaydı.

Kısacası ben örneklendireyim; Benim aracım izmirdeki meşhur işçievleri yokuşunu (yaklaşık 1 km ve sürekli aynı eğim) ancak 3. viteste sorunsuz çıkıyordu. Bordan sonra ise şuan bile (yani bor kullanalı tam 8000km oldu) 4. viteste çıkıyor. Aracımdaki kronik hidrolik lifter sesi bakım yapmama rağmen hiç azalmadı. Bordan sonra bariz şekilde azaldı şimdilerde soğuk kış günlerinde ilk çalıştırma esnasında var yola çıkar çıkmaz kesilio (hatta sitede bu şikayetimle ilgili konum var kimse çözüm bulamamıştı). Yağ yakma şikayetim bordan öncede yoktu, ancak bor power sonrası 8000km de gram eksiltme olmadı (herzamanki gibi gm kullanıyorum, aracım 250k km yi devirdi, öncelerde 10k de yarım lt rahat eksilmiş oluyordu-oda önemli olmasada eksiltmedir en nihayetinde). Ara hızlnma değerlerim eskiye dair kayıt altında olmadığından bunlarla ilgili yorum yapmam. Ancak bu bahsettiklerim kayıtlı bilgilerim. Kısacası bor power benim aracımda ciddi fayda gösterdi. Bakın ben hergün tam 150 km yol yapıorum. Her gün 50tl lık yakıt alıorum. Sadece şehir içi yol yapıorum eklemek isterim. Eskiden yakıt tüketimimde en az 0.7 lt kadar daha fazlaydı. Mucizevi ürün değil belki ancak çok yararını gördüm. Kaldıki savaş bey siz her yağ değişiminde 50tl ekleyeceğime demişsiniz. Firma zaten 3 yağ değişiminde 1 ekleyin dio. Yani 15 tl oluyor oda 2 yağ markası arası fiyat farkına ancak denk gelir.

Bencede aracınız denek olarak kullanılsın. Ancak 5-10 disiplinde birden önceden ölçümler yapılsınki, sadce 1 değere bakarak kesin hükme varılmasın.
 
Şunu da özellikle belirtmek isterim ki, ürünümüz yağın ömrünü iki katına çıkardığı için normal şartlarda ilk yağ değişim sürenizi atlayarak ikinci yağ değişim süresi geldiğinde yağ değişiminizi yapacak ve BorPower ilave edeceksiniz. Ancak normal sürede de değişim yapılarak BorPower konulmasında hiçbir sakınca yoktur. Fazlasının hiçbir zararı olmadığı gibi artı faydaları vardır.



EKONOMİK VE MEKANİK KAZANIMLAR

1-YAKIT TASARRUFU:%5-20 ARASI
2-PERFORMANS (MOTOR GÜCÜ):%5-9 ARASI
3-YAĞ ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
4-PARÇA ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
5-EKSOZ CO2(KARBONDİOKSİT) ORANININ %15 AZALMASI
6-RAHATSIZ EDEN SESLERİN AZALMASI
7-HARARETİN ÖNLENMESİ
8-YAĞ EKSİLTMENİN AZALMASI
9-KAYIP ENERJİNİN KAZANIMA DÖNÜŞMESİ
10- TURBOCHARGER ÖMRÜNÜN UZAMASI

Bakın ben hergün tam 150 km yol yapıorum. Her gün 50tl lık yakıt alıorum. Sadece şehir içi yol yapıorum eklemek isterim. Eskiden yakıt tüketimimde en az 0.7 lt kadar daha fazlaydı. Mucizevi ürün değil belki ancak çok yararını gördüm. Kaldıki savaş bey siz her yağ değişiminde 50tl ekleyeceğime demişsiniz. Firma zaten 3 yağ değişiminde 1 ekleyin dio. Yani 15 tl oluyor oda 2 yağ markası arası fiyat farkına ancak denk gelir.
Yağ değişim süresini belirleyen ben değilim, firma yetkilisi arkadaşımız, Ortalama 5.000 km de (aracı ağır şartlarda kullanırsam) bir yağ değiştirdiğim için 10.000 km yi baz olarak aldım, Opel ortalaması 7.500 km olduğuna göre siz bu aralığı 15.000 olarak da kabul edebilirsiniz. 50 liralık yakıtla 150 km gittiğinize göre aramızda pek bir fartk yok çünkü ben de 100 liralık benzinle 2000 cc.lik aracımla 280-300 km yol yapıyorum. En önemli iddialar yakıt tüketimi değerleri (%5-20), performans artışı (%5-9) ve egzos emisyon değerleri. Özellikle ben buraya takıldım. Yoksa bor denen bir şey yok demiyorum, Türkler gene hayale daldı demiyorum, sadece keşke diyor ve sonuna kadar inanmak istiyorum. Ama kuru kuruya inanmakta bana ters geliyor. 52 senelik hayatımın 32 senesi ehliyetli olarak araç üzerinde geçti, doğma büyüme araçların içinde yaşadım diyebilirim, her 3-4 senede bir buna benzer furyalar ortalığı kasıp kavurdu. Şöyle arkamı dönüp geçmişe baktığımda aynı yerde olduğumuzu görmek acı veriyor. Su ile çalışan, borla çalışan arabalar nerede ya da Kayseri işi tasarruf cihazları. O nedenle (biz sınırlı teknik bilgiye sahip) tüketicilerin kolayca anlayabileceği somut deliller isterim.
 
Geri
Üst