bende bu aralar düşünüyordum ama artık 15 bini beklicem
:good: Buna pişman olmayacaksınız.
LPG motoru yıpratmaz. Aksine doğru kullanıldığında motor ömrünü uzatır. Ancak doğru kullanmak şu şekilde yapılır:
1.Motorun alışma evresinde benzinle kullanmak, yani 0 arabayı belli bir km (en az 10.000 km) benzinle kullanmak. aceleniz varsa 15000 km bakımını 10-12 bin kmlerde yaptırın tüm bakım ve ayarlar yapılınca vakit geçirmeden temiz filtreleriniz ve yağınız ile LPG montajına girin ki yapılan gaz ayarı doğru olsun.
2.Doğru ayar LPG nin aracınızın motorunun ömrünü uzatması veya kısaltması arasındaki ince çizgidir. Aracınız doğru ayarlanmamışsa ve bu ayar kaçıklığı sizin hissedeceğiniz boyuttaysa zaten düzelttirmek istersiniz zira sürüş konforu bozulur, ama tehlikeli olan o ayarın bozukluğunun sizin hissetmeyeceğiniz kadar hafif olmasıdır. Bu durumda LPG ciye gitmezsiniz çünkü sorununuz yoktur! ama aracınız sürekli zengin ya da fakir karışımla gitmektedir. Fakir karışım da iyi değildir ama eğer zengin karışım varsa motoru hızlı şekilde yersiniz ve bunu yaparken aracınız harikadır. Boşuna niye benzine para vereceksinizdir ki !? ama 90-130 bin arası bunu farkettiğinizde maalesf iş işten geçmiştir. Bu sebeple kaliteli bir kit, doğru bir ayar LPG yi size faydalı ve zararlı yapacak olan ana unsurdur.
3. "Soft valve heads" şeklinde geçen ve bazı amerikan araçlarında ve memleketimizdeki bazı ford marka araçlarda bulunan yumuşak süpap kafaları LPG dostu olmayan motorlar anlamına gelir ve bu tip motorlar LPG de 35-40 bin km de süpapları yer. Opel için şimdilik bu sorun yok
4.Aracınızı arada bir 1 depo benzin bitene kadar sadece benzinle kullanmak son derece faydalı olur. Bunu da ihmal etmemek gerekir.
Peki arabamın süpapları sorunlu metalden değil, arada benzinle kullanıyorum, montajı da motor açıldıktan ve uygun duruma geldikten sonra yaptırdım. Ayardan nasıl emin olacağım..
Bir kere LPG de aracınızın arıza lambası yanıyorsa ve size birşey olmaz derlerse iki kere düşünün. O arıza lambası aracınızda yakıt sorunu, muhtemelen zengin ya da fakir karışım olduğu anlamını taşır.
O lambayı oraya koyan mühendis ordusu boşuna koymamıştır.
Ama bizim ustalar daha iyi bildikleri için o lambanın önemsiz birşey olduğunu farketmiş ve mühendislerin ne kadar cahil ve boş işlerle uğraşan insanlar olduğunu çoktan görmüşlerdir. Yani fakir ya da zengin karışımın önemi yoktur onlar için zira ışık yansa da araba gayet güzel gitmektedir. Bu radyasyonlu çayı içip bakın birşey olmadı diyen devlet bakanının yaptığına benzer aslında. Zira zarar çok sonra ortaya çıkacaktır.
Kaliteli bir LPG kiti doğru şekilde montajlandı ve ayarlandı ise arıza lambanız yanmaz. Eğer yanıyorsa bu her şekilde aracınızın motorunu yıprattığınız ve zamanından evvel vedalaşacağınız anlamına gelir. 15.000 de montaj yaptırıp arıza lambası yanık şekilde 70-80 bin km gidince birden bire yağ yakmalar, ayar tutmamalar başlar. Tüm LPG kitini yenileseniz de araba düzelmez. Boşuna aylarca LPG enjektörlerine oraya buraya takılır arıza ararsınız. Ama motor elden gitmiştir.
Tabii doğru, kit doğru montaj ve doğru ayarlarla böyle birşey olmaz ve gayet sağlıklı kullanırsınız aracınızı.