1.4 Turbo Çekiş Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toso
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

toso

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Aslında anlatacağım sorun yaklaşık 4000. km den beri var. Fazla üzerinde durmadım (lastiklerin yere tutunmasıyla ilgili olabilir dedim) başlarda ancak garanti süresi dolmak üzere aracın. Sizlere bir danışayım dedim.

Sorun şu, Özellikle 2. ve 3. viteste (yaklaşık 2000-3000 devir civarında) yokuş çıkarken hızlanmak için gaza biraz fazla bastığımda çok kısa aralıklarla güç kesintileri oluyor. Ama gerçekten kısa aralıklarla ve bu durum aynı hızlanma boyunca 3-4 kez gerçekleşiyor. Şunu da ekleyeyim her hızlanmada gerçekleşen bir durum değil. Belirttiğim gibi özellikle yokuş çıkarken oluyor.

Sıkıntı turboyla ilgili olabilir mi yoksa tekerleklerin yere tutunmasıyla ilgili bir sorun mu? İyi günler diliyorum...
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

Turbo hortumunda delik olabilir buda basınç düşmesine ve çekiş kaybına yol açar.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

Araç otomatik mi? Hangi benzini kullanıyorsunuz?
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

eketen link' Alıntı:
Araç otomatik mi? Hangi benzini kullanıyorsunuz?

1.4 Turbo manuel, 95 oktan Shell
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

ulas79 link' Alıntı:
Turbo hortumunda delik olabilir buda basınç düşmesine ve çekiş kaybına yol açar.

Bahsettiğiniz turbo hortumundaki delik sürekli bir güç kaybına mı yol açıyor?
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

toso link' Alıntı:
Bahsettiğiniz turbo hortumundaki delik sürekli bir güç kaybına mı yol açıyor?
evet hava filitresinden turboya giden plastik hortumda iğne deliği kadar bile olsa bir delik sürekli güç kaybına yol açar.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

Kesin budur değil ama yakıtınız kalitesiz ise ve vuruntu oluşuyorsa, vuruntu sensörü devreye girdiğinde bunu yaşayabilirsiniz, bir de uzak ihtimal ama wastegate zırvalayıp arada vaktinden önce açıp kapatıyorsa aynı bahsettiğiniz şeyi kesik kesik olarak yaşıyorsunuz. Kesinti yaşadığınız anlarda aracı iyi dinleyin tam aynı anda tıslıyorsa d.p de bırakıyor olabilir.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

ulas79 link' Alıntı:
evet hava filitresinden turboya giden plastik hortumda iğne deliği kadar bile olsa bir delik sürekli güç kaybına yol açar.

Cevabınız için teşekkürler sn. ulas79. Neyseki sürekli bir güç kaybı yok :)
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

eketen link' Alıntı:
Kesin budur değil ama yakıtınız kalitesiz ise ve vuruntu oluşuyorsa, vuruntu sensörü devreye girdiğinde bunu yaşayabilirsiniz, bir de uzak ihtimal ama wastegate zırvalayıp arada vaktinden önce açıp kapatıyorsa aynı bahsettiğiniz şeyi kesik kesik olarak yaşıyorsunuz. Kesinti yaşadığınız anlarda aracı iyi dinleyin tam aynı anda tıslıyorsa d.p de bırakıyor olabilir.

Teşekkürler sn. eketen. Vuruntu şimdiye kadar olmadı ama tıslama işine bi dikkat edeyim... aslında o kadar kısa sürüyorki kesintiler sadece kullanan anlıyor. Lastiklerle ilgili olamaz diyorsunuz yani :) off offf... yine serviste geçecek saatler... Çok mu dinliyorum arabayı acaba...
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

toso link' Alıntı:
Teşekkürler sn. eketen. Vuruntu şimdiye kadar olmadı ama tıslama işine bi dikkat edeyim... aslında o kadar kısa sürüyorki kesintiler sadece kullanan anlıyor. Lastiklerle ilgili olamaz diyorsunuz yani :) off offf... yine serviste geçecek saatler... Çok mu dinliyorum arabayı acaba...

Ben bunlardandır diye değil de eğer bunlar ise ve garanti bittikten sonra sorun büyürse külfetli bir onarım olur açısından söyledim. O yüzden garanti bitmeden mutlaka servise gidin. Çözüm bulamasalar bile mutlaka şikayetiniz için servis kaydı açtırın.

wastegate bildiğiniz gibi turbo ya giren basıncı sürekli olması gereken istenilen değerde tutan bir subap. Yani turbonun açması buna bağlı. Eğer bu saçmalıyor ise siz gazlarken olmaması gereken anlık hava tahliyesine izin verirse aynen araçta kesiklik, yığılma hissedersiniz turbo basınç basamadığı için. Bundan ise ses duyamazsınız.

bow, d.pipe dediğimiz, turbo, basıncı basarken ayağımızı gazdan çekip gaz kelebeğini kapattığımızda gelen basınçlı havanın geri dönüp turbo pervanelerine baskı oluşturup frenletmesini ve zamanla öldürmesini engelleyen tahliye subabı bırakıyorsa gereksiz yere, turbo hernekadar basmaya devam etse bile hava motora girmeden kaçtığı için yine o çekiş kaybını hissedebilirsiniz ve bunda o tıslamayı duyarsınız.
 
Geri
Üst