1.4 Turbo Çekiş Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toso
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

eketen link' Alıntı:
Ben bunlardandır diye değil de eğer bunlar ise ve garanti bittikten sonra sorun büyürse külfetli bir onarım olur açısından söyledim. O yüzden garanti bitmeden mutlaka servise gidin. Çözüm bulamasalar bile mutlaka şikayetiniz için servis kaydı açtırın.

wastegate bildiğiniz gibi turbo ya giren basıncı sürekli olması gereken istenilen değerde tutan bir subap. Yani turbonun açması buna bağlı. Eğer bu saçmalıyor ise siz gazlarken olmaması gereken anlık hava tahliyesine izin verirse aynen araçta kesiklik, yığılma hissedersiniz turbo basınç basamadığı için. Bundan ise ses duyamazsınız.

bow, d.pipe dediğimiz, turbo, basıncı basarken ayağımızı gazdan çekip gaz kelebeğini kapattığımızda gelen basınçlı havanın geri dönüp turbo pervanelerine baskı oluşturup frenletmesini ve zamanla öldürmesini engelleyen tahliye subabı bırakıyorsa gereksiz yere, turbo hernekadar basmaya devam etse bile hava motora girmeden kaçtığı için yine o çekiş kaybını hissedebilirsiniz ve bunda o tıslamayı duyarsınız.

Geniş açıklama için çok teşekkürler sn. eketen. çok faydalı oldu açıklamanız...
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

bu olay bende de oluyor normal sanırım test sürüşüne çıkmıştım ustayla bunun için herşeyi denedik ve araçta hiç bir sorun yoktu , bende 3 ten çok 2.viteste olabiliyor ve dediğiniz gibi yokuşta çıkabiliyor nedeni lastik yumuşaklığı ve yüksek tork olabilir birde lastik havası aslında bir hissiyat gibi bende araba hızlanmada duraksama yaşamıyor ama sanki bir boşlukta geçmiş gibi oluyor araba milisaniyelik bir olay araç hafif patinaja düşme eğilimine girip sanki hafif bir müdahaleden geçmiş gibi çünkü bizim araçlarda tc hissettirmeden ışık bile yakmadan müdahale edebiliyor yada ağır patinajda umursumadan izin bile verdiği zamanlar oluyor (lastikler good year e.grip basınç 32 de)

not: denemek isteyenler ve yolu düşenler bu olayı genelde inönü stadı yanındaki yokuşta 2. vites dip gaz yaptığımında farkediyorum ama herzaman yok
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

Çekiş kontrolden ise tc yi esp yi kapatıp denemekte fayda var bakalım onlar mı? Ama eğer bir yığılma ise bu anlık olarak, w.g den olabilir. Zamanında görmüştüm bunu yaşayanı.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

Aslında düşününce bende de var bu durum. Birkaç sefer farkettim, aynen söylediğiniz gibi hafif egimli yolda düşük viteste gaza yuklenirken gazda çok kısa kesintiler seklinde hissettim ama motor hacminin küçük olmasına bağlı gibi geldi bana, 1.4 T yetmiyor diye düşündüm hatta.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

drcoach link' Alıntı:
Aslında düşününce bende de var bu durum. Birkaç sefer farkettim, aynen söylediğiniz gibi hafif egimli yolda düşük viteste gaza yuklenirken gazda çok kısa kesintiler seklinde hissettim ama motor hacminin küçük olmasına bağlı gibi geldi bana, 1.4 T yetmiyor diye düşündüm hatta.

Yetmese ona göre zayıf hızlanır, kesinti niye olsun. Kesinti varsa ya ateşleme kesintiye uğruyordur ya basınç kesiliyordur. Enjektörler hatalı olmasın aman. Emme manifoldu değiştiğine göre olur mu olur.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

sn. astraowner benim de aklıma ilk gelen lastik olmuştu. Umarım da öyledir. Sn. eketenin dediği gibi tc yi kapatıp denemekte fayda var sanırım. Aslında çekişle ilgili baska bir sorun da yaşamıştım. http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=2281.0 mesaj linki bu. Ancak o sorunda 1. viteste ve yokuşta gaza fazla yüklenince devir arttığı halde araç ivmelenmiyordu. Bursadaki opel servisine sorduğumda eğer çekişteki iki lastikte aynı hızda patinaja düşerse araç bunu algılamaz, tc gibi sistemler devreye girmez ve tabii herhangibir uyarı ışığı da yanmaz demişlerdi.

TC yi kapatıp deneyelim bakalım. Sanırım kapatınca güç kesintileri çok daha uzun hissedilecektir değil mi???
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

TC yi kapatınca eğer tc kesinti yaptırıyorsa kaybolacak ama patinaj ise büsbütün hissedeceksiniz :)  Umarım söylediğim sıkıntılardan değildir. Yapılması ayrı dert yapıldıktan sonrası ayrı.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

toso link' Alıntı:
Bursadaki opel servisine sorduğumda eğer çekişteki iki lastikte aynı hızda patinaja düşerse araç bunu algılamaz, tc gibi sistemler devreye girmez ve tabii herhangibir uyarı ışığı da yanmaz demişlerdi.

Servis yanlış bilgi vermiş. TC, sadece çekiş tekerleri değil tüm tekerlerdeki sensörlerden gelen verileri kontrol eder. Eğer çekiş tekerleri eşit hızda döndüğü zaman TC devreye girmeseydi, düz yolda araç dururken birden gaza yüklendiğinizde de devreye girmezdi; çünkü bu durumda da çekiş tekerleri patinaj yapmasına rağmen eşit hızda dönüyorlar.

Sizin sorununuzun patinaj olduğunu pek zannetmiyorum açıkçası; çünkü lastikler yol üzerinde kayıyor olsa, anlık bile olsa, bu bir şekilde titreşim olarak hissedilirdi diye düşünüyorum.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

aracım otomatik yokuş yukarı dip gaz yaptığımda aracın yerden kesildiği ve tümsek hafif çukurda sanki boşta gidiyormuş gibi duraksaması lastik kaynaklı düz yolda yok ise bu sorun yokuştada olmazdı çünkü içiniz rahat edecekse 5.000 bin bakımına götürün ücretsiz baktırın.
 
Ynt: 1.4 Turbo Çekiş Sorunu

Sayın toso,

Servise gittiniz mi?
bu konuda bir sonuç alabildiniz mi?

aynı problem ben de yaklaşık 8000km itibari ile yaşamaya başladım. öncesinde yoktu. 15 - 30 - 45 bin bakımları yaptırdım.
arada servise 2-3 kez gittim. her seferinde kibarca bakalım diyorlar ve keşif turuna çıkıyorlar. Ancak sonrasında "yuvarlak" cevaplarla baktık bir şey bulamadık, yazılımı güncelledik vs. diyerek gönderiyorlar. sanki o gün iyi gidiyor sonra yine sapıtıyor.
Yakıttan şüphelendim ancak çok çeşitli denemeler yapmama rağmen sonuç alamadım.

Yokuş yukarı ve hatta özellikle klima devrede iken daha çok belirgin oluyor. Klima ve yokuş = motora daha fazla yük demek.
Bu da bana aslında turbo kaynaklı olacağını düşündürüyor.
Garanti süresi dolmak üzere ve bir hayli düşündürüyor bu durum beni.

Ancak şu lastik ve ESP meselesi de ilginç bir bakış açısı. yarın ilk fırsat deneyeceğim. Ancak öyle olsaydı Klimanın açık veya kapalı olması etkilememesi gerekirdi.
bir de kuru havada ve kaymak gibi bir asfaltta da yaşıyorum aynı sorunu.

bir de sizin başınıza geliyor mu bilmiyorum. Bazen sabahları (hava soğuk veya sıcak fark etmiyor) ilk marştan sonra yaklaşık ilk 40 saniye arabanın içi neredeyse traktör gibi titremeye başladı. Gerçi artık yapmıyor (45bin bakımdan sonra). tekrar yazılım değiştirdiler. ban öyle dediler en azından :)
 
Geri
Üst