Size şöyle söyleyeyim bnm aracımın kitabında şanzıman yağı için bir katalog numarası verilmiş ben bu numarayı internette aradığımda bu yağın SAE EP 80W olduğunu görüyorum.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
forum ustası sevgili tansu ustam yanılıyormu sizce...ben yanıldığına hiç şahit olmadım..hatta fikirlerine karşı çıkanada rastlamadım..ama siz gayet iddalı girmişsiniz konuya....yağ değişiminde deneyecem..bakalım kim haklı çıkacak...Size şöyle söyleyeyim bnm aracımın kitabında şanzıman yağı için bir katalog numarası verilmiş ben bu numarayı internette aradığımda bu yağın SAE EP 80W olduğunu görüyorum.
forum ustası sevgili tansu ustam yanılıyormu sizce...ben yanıldığına hiç şahit olmadım..hatta fikirlerine karşı çıkanada rastlamadım..ama siz gayet iddalı girmişsiniz konuya....yağ değişiminde deneyecem..bakalım kim haklı çıkacak...
acaba şu senkromeç olayıda bir efsanemi...sorun yağla ilgilimi acaba?
Sadece tansu ustan değil çoğu servis ustası yanılıyor. Şunu da belirteyim opel Türkiye ye ve Ankara Opan a şikayette bulunduk ATF konulması yanlıştır. Şimdi Ankara Opan da ATF konulmuyor SAE 80W konuluyor.
ya iyi hepsi güzel hoş diyelim bu 80 numara dişli yağına takmışın bikere peki bi soru ilk harekette ince yağ olan bi sanzımandamı yoksa kalın yağ olan bi şanzımandamı vites geçisi kolay olur ?? (soğuk havadaki durum göz önünde bulundurup yanıtlayın)
soruma vereceğiniz cevabı kolaylaştırmak için bi kaç bişey daha söyleyim motor yağındaki 10w/40 ibaresi 10w(winter) olan kışın soğuklarda yağın incelmesi ve rahat hareketi sağlaması 40 ise sıcaklıkta kalınlaşıp koruma yapmaya dewam etmesidir...
ayrıca atf yağı savunmuyorum ama atf yağın extra bi zararı olduğunuda düşünmüyorum kullanmayı bildiğin sürece..şöyleki 80 numara yağı koyup belki arabayı baskı değişimine kadar arkana bakmazsın ama atf yağla aynısını yaparsan o yağ kısa bi zaman içinde ömrünü dolduracağı için şanzımanı kucaklama ihtimalin yükselir. düşünce ve uygulama hatasıda bu zaten yağ değişimi yapmayıp arıza olunca atf yağ koymuşlar ondan oldu deyip zeytinyağı su ilişkisi oluşturmaktır.
bunlardan sonra sorumun cevabını merakla bekleyeceğim..
ya iyi hepsi güzel hoş diyelim bu 80 numara dişli yağına takmışın bikere peki bi soru ilk harekette ince yağ olan bi sanzımandamı yoksa kalın yağ olan bi şanzımandamı vites geçisi kolay olur ?? (soğuk havadaki durum göz önünde bulundurup yanıtlayın)
soruma vereceğiniz cevabı kolaylaştırmak için bi kaç bişey daha söyleyim motor yağındaki 10w/40 ibaresi 10w(winter) olan kışın soğuklarda yağın incelmesi ve rahat hareketi sağlaması 40 ise sıcaklıkta kalınlaşıp koruma yapmaya dewam etmesidir...
ayrıca atf yağı savunmuyorum ama atf yağın extra bi zararı olduğunuda düşünmüyorum kullanmayı bildiğin sürece..şöyleki 80 numara yağı koyup belki arabayı baskı değişimine kadar arkana bakmazsın ama atf yağla aynısını yaparsan o yağ kısa bi zaman içinde ömrünü dolduracağı için şanzımanı kucaklama ihtimalin yükselir. düşünce ve uygulama hatasıda bu zaten yağ değişimi yapmayıp arıza olunca atf yağ koymuşlar ondan oldu deyip zeytinyağı su ilişkisi oluşturmaktır.
bunlardan sonra sorumun cevabını merakla bekleyeceğim..
şanzuman yağını kaç km veya kaç yılda bir değiştiriyorusunuz şimdi eğerki zamanın da yağ değişimi olursa ki hiçbir sorun olmaz bunu yukarda arkadaşım yazmış önemli olan yağ değişim zamanı gerisi boşş ayırca opel türkiye neden sadece opana bilgi verdi neden diğer servislere de genel bilgi verilmedi ilginçŞanzımanın içindeki yağ hareket etmiyorki soğuklarda ince yağ daha iyi olur sıcakta kalın olur gibi bir şey olamaz. Şanzıman yağı ile motor yağını karşılaştırmak çok yanlış.
şanzuman yağını kaç km veya kaç yılda bir değiştiriyorusunuz şimdi eğerki zamanın da yağ değişimi olursa ki hiçbir sorun olmaz bunu yukarda arkadaşım yazmış önemli olan yağ değişim zamanı gerisi boşş ayırca opel türkiye neden sadece opana bilgi verdi neden diğer servislere de genel bilgi verilmedi ilginç