Acil yardım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan UmuTR43
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ustanın tespitleri doğrudur. Soğuk test yapılsaydı daha net sonuç verirdi.

BUJİLERİ Her Yağ Değişiminde mutlaka söküp TEMİZLETTİRİN. Buji üzerindeki TORTU Birikimleri Kızgın Parçacıklara dönüşüp Bujiyi beklemeden Yakıtı Zamansız Erken Ateşleyebilmektedir. Yani LSPİ oluşturmaktadır. Sonucu Vuruntudur.

Yine Motor YAĞI çok önemlidir. Yağ Yakmaya başlayan motor Oktan seviyesi düşük Yağ Buharı nedeniyle Erken Ateşlemeye maruz kalmakta ve yine LSPİ oluşup Vuruntu başlamaktadır.

Silindir içerisinde Vuruntu esnasında Basınç aniden 200 Bar seviyesine kadar yükselip Pistonun en Zayıf noktası olan Sekman Kanallarını Kırmaktadır.

Sekman Kanalı kırılınca Yağ Silindir içine dolmakta ve Yağ Yakma hızla Artmaktadır. Yağ Yakınca Vuruntular sıklaşmakta Pistonlar hepten hasar görmektedir.

Yağ kurumu Katalizörü Tıkamakta tıkalı Katalizör geri Basınç yaparak Turboyu Bozmakta ve bu durum kısır döngü halini almaktadır.

Yine Şanslıymışsınız Piston Parçaları SİLİNDİR GÖMLEĞİNİ Çizmemiş. Yoksa motor Honlama işlemi gerekir hem Maliyet artar hem de Blok Zayıflardı.

Sonra benim gibi 0,50 mm daha geniş çaplı Pistonlara geçmek zorunda kalırdınız.

Bence LPG'yi tekrar Düşünün. Benzine güvenmeyin.

Hocam şu linki inceleyebilirsiniz https://asyatoprakegzozemisyon.com.tr/kategori/katalizorler?kategori=katalizorler&page=9

Metal ve Seramik olmak üzere iki çeşit Katalizör Taşı var. Euro 4 - 5 - 6 seviyeleri mevcut. Euro 5 Taş fiyatları makul işinizi görecektir.

Ölçülerini Egzozcu ile birlikte belirleyebilirsiniz. Yuvarlak biçimli olanlar uygundur.
Bugün yağ kontrolü yaptım. 6 bin km yapmışım en son değişimden beri. Bir kademe yağ eksilmişti. Bu normal mi peki ? Sabahları çalıştırırken traktör gibi çalışıyordu çünkü. Yağ ekleyince rahatladı araç. 4 lt çok az kalıyor. Her zaman 4.2-4.5 arası ekletiyorum kış sabahları sorun olmuyor. Bu defa denk gelmeyince kendim denemek istedim. Sonuç iyi gibi 🤔 yorumun ne olur hocam ?
 
Bugün yağ kontrolü yaptım. 6 bin km yapmışım en son değişimden beri. Bir kademe yağ eksilmişti. Bu normal mi peki ? Sabahları çalıştırırken traktör gibi çalışıyordu çünkü. Yağ ekleyince rahatladı araç. 4 lt çok az kalıyor. Her zaman 4.2-4.5 arası ekletiyorum kış sabahları sorun olmuyor. Bu defa denk gelmeyince kendim denemek istedim. Sonuç iyi gibi 🤔 yorumun ne olur hocam ?

Aman kardeşim sakın Fazla Yağ koyma 4 Litre yeterli. Yoksa Karter Basıncı Artar zaten gereğinden Fazladır. YAĞ KAÇAKLARINIŇ en büyük sabebi Yüksek KARTER BASINCIDIR. Bu motorlarda Kronik Yağ kaçakları vardır sebebi bu Yüksek Basınçtır. Yağı Fazla koyarsanız bu Basınç daha da Artacaktır.

Bu basınç Normalde 2 PSI olması gerekirken bizim araçlarda 5 PSI civarındadır. Sorunun temelinde PCV valfi vardır.

Çözümü manifold üzerindeki Karter Havalandırma Borusunu çıkarıp deliğin içerisindeki minik Turuncu Contayı yani PCV valfini KÖRLEMEKTİR. Sun fix gibi bir malzemeyle orayı Tıkamak gerekir.

HARİCİ ÇEKVALF ile Yeni KARTER Havalandırma HORTUMU çekilir. Boru iptal edilip yerine Hidrolik Hortumu kullanılır.

Hortum aynı PCV valfinden çıkar ikiye ayrılır birini Kanister valfi girişinden çatal koyarak manifolda vermek gerekir. Diğer ucu da yine Turbo girişine takılır.

Yağ Buharı Zararlıdır. Piston Kırma dahil çoğu sorunda Rolü vardır.

Özellikle DİREKT ENJEKSİYONLU 1.4 - 1.5 TSİ ve 1.4 - 16 T SİDİ gibi motorlarda Emme Subaplarının Tortu bağlaması sorunu vardır. Sebebi Yağ Buharıdır.

Bu noktada OİL CATCH CAN denilen Yağ Yakalayıcı Karter Havalandırma Borusuna takılırsa Yağ BUHARINI Yakalar. Emme manifoldu Boğaz Kelebeği İntercooler gibi bölgeler daha Temiz Kalır.

Ayrıca Benzinle karışan Yağ Buharı Yakıtın OKTAN değerini Düşürerek VURUNTUYA yol açar. Dolayısıyla Piston Kırma durumu Meydana gelir.

İşte bu nedenle Yağ seviyesi ve Karter Basıncı çok önemlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Aman kardeşim sakın Fazla Yağ koyma 4 Litre yeterli. Yoksa Karter Basıncı Artar zaten gereğinden Fazladır. YAĞ KAÇAKLARINIŇ en büyük sabebi Yüksek KARTER BASINCIDIR. Bu motorlarda Kronik Yağ kaçakları vardır sebebi bu Yüksek Basınçtır. Yağı Fazla koyarsanız bu Basınç daha da Artacaktır.

Bu basınç Normalde 2 PSI olması gerekirken bizim araçlarda 5 PSI civarındadır. Sorunun temelinde PCV valfi vardır.

Çözümü manifold üzerindeki Karter Havalandırma Borusunu çıkarıp deliğin içerisindeki minik Turuncu Contayı yani PCV valfini KÖRLEMEKTİR. Sun fix gibi bir malzemeyle orayı Tıkamak gerekir.

HARİCİ ÇEKVALF ile Yeni KARTER Havalandırma HORTUMU çekilir. Boru iptal edilip yerine Hidrolik Hortumu kullanılır.

Hortum aynı PCV valfinden çıkar ikiye ayrılır birini Kanister valfi girişinden çatal koyarak manifolda vermek gerekir. Diğer ucu da yine Turbo girişine takılır.

Yağ Buharı Zararlıdır. Piston Kırma dahil çoğu sorunda Rolü vardır.

Özellikle DİREKT ENJEKSİYONLU 1.4 - 1.5 TSİ ve 1.4 - 16 T SİDİ gibi motorlarda Emme Subaplarının Tortu bağlaması sorunu vardır. Sebebi Yağ Buharıdır.

Bu noktada OİL CATCH CAN denilen Yağ Yakalayıcı Karter Havalandırma Borusuna takılırsa Yağ BUHARINI Yakalar. Emme manifoldu Boğaz Kelebeği İntercooler gibi bölgeler daha Temiz Kalır.

Ayrıca Benzinle karışan Yağ Buharı Yakıtın OKTAN değerini Düşürerek VURUNTUYA yol açar. Dolayısıyla Piston Kırma durumu Meydana gelir.

İşte bu nedenle Yağ seviyesi ve Karter Basıncı çok önemlidir.
Ekstra yağ doldurmadım zaten anca o bir kademeyi dolduracak şekilde.

Yağ için çok fazla rivayet var. Forumda bile bilgi kirliliği mevcut. Şimdi göz geçirdim yine.
4.5 diyenler var. 0.5’i yağ filtresinde kalıyor diye vs. 4.5 hiç bırakmadım 4.4-4.2 arası diyelim işte max. Dikkat ederim hocam. Gayet bilgilendirici bir mesaj oldu. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Ekstra yağ doldurmadım zaten anca o bir kademeyi dolduracak şekilde.

Yağ için çok fazla rivayet var. Forumda bile bilgi kirliliği mevcut. Şimdi göz geçirdim yine.
4.5 diyenler var. 0.5’i yağ filtresinde kalıyor diye vs. 4.5 hiç bırakmadım 4.4-4.2 arası diyelim işte max. Dikkat ederim hocam. Gayet bilgilendirici bir mesaj oldu. Teşekkür ederim.

Motorun her yerinden Yağ Akar sakın fazla Yağ doldurmayın.
 
Motorun her yerinden Yağ Akar sakın fazla Yağ doldurmayın.
Valla hocam 1.5 sene önce 5 lt tamamını doldurdu usta. Dellenmiştim. Enjektörle çekmiştik epeyi. O gün bugündür dikkat ederim.
 
Valla hocam 1.5 sene önce 5 lt tamamını doldurdu usta. Dellenmiştim. Enjektörle çekmiştik epeyi. O gün bugündür dikkat ederim.
1.4 t gerçekten ekonomik motordur Tam 4 LİTRE Yağ alır.

1.3 dizel 3,2 litre alır artan Yağ Telef olur. 1.6 motorlar 5 litre alır ekstra 1 litre yağ alırsın 1 litrelik Yağ daha Pahalıdır. 4 Litresi 1200 Lira olan yağın 1 Litrelik kutusu 500 Liradır.

Bu noktada 1.4 t gerçekten idealdir. İridyum Buji kullanması bile bir nimettir. Hem LPG uyumu hem de ömrü daha iyidir. Diğer araçların 30 bin km'de bir Bujisi değişirken iridyum Bujiler 60 bin km ömürlüdür. Fakat daha pahalıdır.

1.4 t Aküleri ucuzdur. 2000 Liralık 50-60 Ah normal akü yeterlidir. DİZEL motor aküleri 70-80 Ah kapasiteli olmaktadır. Start stop sistem mevcutsa Agm Akü gerektirir Fiyatı 7000 Liradır.

Bu nedenle 1.4 t standart bir motordur fazla yağ istemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Sizin 2020 model 1.4 t motorlar 95 C Derecede Serin çalışsa da önlem olarak sürekli Çatlayan Plastik Arka su dağıtıcısını METAL olanla değiştirmeniz daha Sağlıklı olacaktır. Yine Metal Termostat da takılabilir.

Karter Havalandırma Borusunu iptal edip Turuncu Minik Contayı körleyip Videodaki sistemi Yaparsanız Tüm Kronik Sıkıntılarını çözmüş olursunuz.

Katalizör ile Yağ Soğutucu arasına Taş Yünü Levha konularak ISI KALKANI yapılabilir Contaların ömrünü artırır. Kronik Yağ Kaçaklarına faydası vardır.

Yağ Karterine özel pasta ile Alüminyum lamaları yan yana Lehimleyerek Hava Soğutma Peteği yapılabilir. Yağ Sıcaklığını kontrol altında tutmaya yardımcı olacaktır.

Mutlaka Dexos 1 gen 3 onaylı Yağ kullanın ve mümkünse LPG taktırın. Afr ayarı ile LPG yüksek Oktanı sayesinde Vuruntu olayına karşı daha Emniyetli bir yakıttır.

Merhaba hocam, konuyu biraz hortlatmış olacağım ama bu videodaki seti nereden alabiliriz? Bende de 1.4T motorlu bir insignia var 2013 model. Şu an herhangi bir sorunum olmamasına rağmen dediğiniz işlemi ben de yapmak istiyorum. Videoyu da baştan sonra izledim. Kendim hallederim, elimden geliyor bu tür şeyler fakat set olarak bulamadım hiç bir yerde. Sanırım tek tek temin edeceğiz değil mi?
 
Merhaba hocam, konuyu biraz hortlatmış olacağım ama bu videodaki seti nereden alabiliriz? Bende de 1.4T motorlu bir insignia var 2013 model. Şu an herhangi bir sorunum olmamasına rağmen dediğiniz işlemi ben de yapmak istiyorum. Videoyu da baştan sonra izledim. Kendim hallederim, elimden geliyor bu tür şeyler fakat set olarak bulamadım hiç bir yerde. Sanırım tek tek temin edeceğiz değil mi?

PCV iptal işleminden mi bahsettiniz. Tam anlayamadım hocam.
 
Sizin 2020 model 1.4 t motorlar 95 C Derecede Serin çalışsa da önlem olarak sürekli Çatlayan Plastik Arka su dağıtıcısını METAL olanla değiştirmeniz daha Sağlıklı olacaktır. Yine Metal Termostat da takılabilir.

Karter Havalandırma Borusunu iptal edip Turuncu Minik Contayı körleyip Videodaki sistemi Yaparsanız Tüm Kronik Sıkıntılarını çözmüş olursunuz.

Katalizör ile Yağ Soğutucu arasına Taş Yünü Levha konularak ISI KALKANI yapılabilir Contaların ömrünü artırır. Kronik Yağ Kaçaklarına faydası vardır.

Yağ Karterine özel pasta ile Alüminyum lamaları yan yana Lehimleyerek Hava Soğutma Peteği yapılabilir. Yağ Sıcaklığını kontrol altında tutmaya yardımcı olacaktır.

Mutlaka Dexos 1 gen 3 onaylı Yağ kullanın ve mümkünse LPG taktırın. Afr ayarı ile LPG yüksek Oktanı sayesinde Vuruntu olayına karşı daha Emniyetli bir yakıttır.

Merhaba hocam, konuyu biraz hortlatmış olacağım ama bu videodaki seti nereden alabiliriz? Bende de 1.4T motorlu bir insignia var 2013 model. Şu an herhangi bir sorunum olmamasına rağmen dediğiniz işlemi ben de yapmak istiyorum. Videoyu da baştan sonra inceledim. Kendim hallederim, elimden geliyor bu tür şeyler fakat set olarak bulamadım hiç bir yerde. Sanırım tek tek temin edeceğiz değil mi?
PCV iptal işleminden mi bahsettiniz. Tam anlayamadım hocam.

Evet hocam, Amerika'da bu ürün set olarak satılıyor ancak Türkiye'de bulamadım. Seti satan bir yer var mıdır yoksa ürünleri tek tek mi tedarik edebiliriz?
 
Merhaba hocam, konuyu biraz hortlatmış olacağım ama bu videodaki seti nereden alabiliriz? Bende de 1.4T motorlu bir insignia var 2013 model. Şu an herhangi bir sorunum olmamasına rağmen dediğiniz işlemi ben de yapmak istiyorum. Videoyu da baştan sonra inceledim. Kendim hallederim, elimden geliyor bu tür şeyler fakat set olarak bulamadım hiç bir yerde. Sanırım tek tek temin edeceğiz değil mi?


Evet hocam, Amerika'da bu ürün set olarak satılıyor ancak Türkiye'de bulamadım. Seti satan bir yer var mıdır yoksa ürünleri tek tek mi tedarik edebiliriz?

Kendi aracıma sistemi kurdum hocam. Ayrıca Oil Catch Can denilen Yağ Yakalayıcı ilave ettim. Tamamı el yapımı.

Orjinal Amerikan Jb Weld Epoksi dahi buldum 300 C Dereceye Dayanıklı Yağ buharına mukavemetli 5.000 PSI çelik yapıştırıcı.

Gösterilen uygulamadan farklı olarak minik Turuncu Contayı iptal etmedim yerinde bıraktım.

Karter Havalandırma girişini Balata Spreyi ile Peçete ve Kulak Çubuğu yardımıyla temizledim.

İyice temizlendiğinden emin olmak lazım çünkü orayı Çamur halinde Yağ kaplamış durumdadır yoksa Epoksi Yapışmayacaktır.

Tornavida yardımıyla Turuncu Contaya zarar vermeden çevresini biraz kazıdım.

Jb Weld Epoksiyi karıştırıp Tornavidanın ucu ile içeriyi Turuncu Contayı kapatacak şekilde Sıvadım!

Contanın etrafında ufak ufak delikler var önemli olan bu bölgenin Körlenmesidir.

Eski Karter Havalandırma Borusu daha sökerken Kırıldı. Halbuki geçen yıl takılmıştı. Gerçekten uyduruk bir malzeme.

Borunun başında bulunan Kafaları Soyarken Zorlandım.

Turbo tarafındaki Kafayı sökmeden üzerinde Soydum. Biraz uğraştırdı.

Emme manifoldunda bulunan Kanister valfi girişini de sökmeden kestim ve soydum.

Kanister hortumunu mümkün olduğunca Kısa tutmakta fayda var yoksa oturmuyor.

Ana Hortumlar 16 mm çapındadır. 100 cm yeterlidir. Kanister tarafı 5/16" çapındadır. 60 cm yeterlidir.

Resim ekleyemedim kusura bakmayın. Dosya büyüklüğü fazlaymış.
 
Geri
Üst