Ustanın tespitleri doğrudur. Soğuk test yapılsaydı daha net sonuç verirdi.
BUJİLERİ Her Yağ Değişiminde mutlaka söküp TEMİZLETTİRİN. Buji üzerindeki TORTU Birikimleri Kızgın Parçacıklara dönüşüp Bujiyi beklemeden Yakıtı Zamansız Erken Ateşleyebilmektedir. Yani LSPİ oluşturmaktadır. Sonucu Vuruntudur.
Yine Motor YAĞI çok önemlidir. Yağ Yakmaya başlayan motor Oktan seviyesi düşük Yağ Buharı nedeniyle Erken Ateşlemeye maruz kalmakta ve yine LSPİ oluşup Vuruntu başlamaktadır.
Silindir içerisinde Vuruntu esnasında Basınç aniden 200 Bar seviyesine kadar yükselip Pistonun en Zayıf noktası olan Sekman Kanallarını Kırmaktadır.
Sekman Kanalı kırılınca Yağ Silindir içine dolmakta ve Yağ Yakma hızla Artmaktadır. Yağ Yakınca Vuruntular sıklaşmakta Pistonlar hepten hasar görmektedir.
Yağ kurumu Katalizörü Tıkamakta tıkalı Katalizör geri Basınç yaparak Turboyu Bozmakta ve bu durum kısır döngü halini almaktadır.
Yine Şanslıymışsınız Piston Parçaları SİLİNDİR GÖMLEĞİNİ Çizmemiş. Yoksa motor Honlama işlemi gerekir hem Maliyet artar hem de Blok Zayıflardı.
Sonra benim gibi 0,50 mm daha geniş çaplı Pistonlara geçmek zorunda kalırdınız.
Bence LPG'yi tekrar Düşünün. Benzine güvenmeyin.
Hocam şu linki inceleyebilirsiniz
https://asyatoprakegzozemisyon.com.tr/kategori/katalizorler?kategori=katalizorler&page=9
Metal ve Seramik olmak üzere iki çeşit Katalizör Taşı var. Euro 4 - 5 - 6 seviyeleri mevcut. Euro 5 Taş fiyatları makul işinizi görecektir.
Ölçülerini Egzozcu ile birlikte belirleyebilirsiniz. Yuvarlak biçimli olanlar uygundur.