Acil yardım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan UmuTR43
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben sorununuzun sekmanlardan çıkacağını düşünüyorum. İnşallah 25 bin tüm sorunlarınız çözülür.
 
Yağı internetten değil de direk Bayiiden alsanız daha iyi olurdu. Sahtesi çok fazla.

Bizim araçlar 4 litre yağ alır. Castrol dx gen 3 Yağ 1000 lira civarındadır.

3 litre antifriz yeterlidir. Toplam 6 litre civarında su alır.

Kilometre düşük fakat açılmışken Triger Zincirini de yenileyebilirsiniz. İna marka seti 3 bin lira civarındadır.

Hocam merhaba, aracımız yapıldı ve teslim aldık. Şimdilik herşey yolunda görünüyor çok şükür. Sadece rölantide çalışırken kayış tarafından bi cik cik sesi geliyor gibi. Düzelmezse ona da baktıracağım. Yeni taktırdığım v kayışından şüpheleniyorum. Aracın rölantisi ve gücü düzgün. Test sürüşüne çıktım araç yine dumanı basmaya başladı sakince geri döndüm araç düzelmemiş diye moralim bozuldu. Usta daha önce sağda solda kalan yağdan olduğunu söyledi inşallah öyledir dedim. Tekrar sürüşe çıktık 10 km civarı azalarak duman attı araç sonra kesildi ve şükür artık hiç atmıyor. Yağda kararma ve azalmada olmadı. Tabi süreci takip edeceğim. Arıza ışığı yakıyordu kirli gazdan katalitik konvertore baktık içi berbat olmuştu sorduk bu temizlenmez dediler. İçini boşalttık mecbur. Bu biraz canımı sıktı ama elden birşey gelmedi. Muayenede sorun olacak mı bakalım, usta araca zararı yok dedi. Araçta lpg de yok. Usta 1000 km sonrada yağ değişimi gerektiğini söyledi, km dolunda gidip onu da değiştireceğim filtresiyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve turbo_j
Ben sorununuzun sekmanlardan çıkacağını düşünüyorum. İnşallah 25 bin tüm sorunlarınız çözülür.

Merhaba hocam, sadece sekman olsa dediğiniz gibi olabilirdi maliyet. Sekman ucuz aslında ama bulunduğu yere ulaşmak için giden işçiliğe ayrılırdı para. Ancak motor açılmışken rektefe edelim piston da güçlendirilmiş olsun, güneş çelik subap takalım vs derken maliyet artıyor ama araç düzelsin dedim paraya bakmadım doğrusu. Devirdaim değişimi vs beraber bana maliyeti 50 bin oldu.
 
Hocam merhaba, aracımız yapıldı ve teslim aldık. Şimdilik herşey yolunda görünüyor çok şükür. Sadece rölantide çalışırken kayış tarafından bi cik cik sesi geliyor gibi. Düzelmezse ona da baktıracağım. Yeni taktırdığım v kayışından şüpheleniyorum. Aracın rölantisi ve gücü düzgün. Test sürüşüne çıktım araç yine dumanı basmaya başladı sakince geri döndüm araç düzelmemiş diye moralim bozuldu. Usta daha önce sağda solda kalan yağdan olduğunu söyledi inşallah öyledir dedim. Tekrar sürüşe çıktık 10 km civarı azalarak duman attı araç sonra kesildi ve şükür artık hiç atmıyor. Yağda kararma ve azalmada olmadı. Tabi süreci takip edeceğim. Arıza ışığı yakıyordu kirli gazdan katalitik konvertore baktık içi berbat olmuştu sorduk bu temizlenmez dediler. İçini boşalttık mecbur. Bu biraz canımı sıktı ama elden birşey gelmedi. Muayenede sorun olacak mı bakalım, usta araca zararı yok dedi. Araçta lpg de yok. Usta 1000 km sonrada yağ değişimi gerektiğini söyledi, km dolunda gidip onu da değiştireceğim filtresiyle.

Hayırlı olsun üstadım.. 50 bin makul rakamdır. Allah kaza bela arıza vermesin.

Yağ kurumundan dolayı Katalizör dolmuştur doğrudur.

Fakat Katalizörün Hurdası bir kaç bin lira eder. İçerisinde değerli madenler vardır. Bu nedenle hemen Boşaltalım içini kıralım der Sanayiciler.

Alt devir performansınız düşecektir. Dolayısıyla Yakıt bir miktar artabilir. 3500 devir üstü ise canlanacaktır.

Egzoz Muayenesinden geçemez. Benzinli araçlar Katalizör varken zaten zor geçer.

Keşke buraya sorsaydınız işlem öncesinde. Sizin aracınız Euro 6. Benim 2012 aracımın Euro 5 Katalizörü dahi 10 bin lira civarında.

Çözümü Katalizör baştaki Oksijen sensörü altından ve sondaki bitiş kısmından flexle KESİLİR. Ortadaki Katalizör Peteği Metal çerçevesi ile Çıkarılır

TERS ÇEVRİLİP öndeki Kurum bağlamış kısmı egzozun çıkışına bakacak şekilde yerine takılıp Kesilen yerden Kaynak yapılır.

Böylece Katalizörün temiz kısmı ön tarafta tıkalı bölümü ise Akış Yönünün tersinde kalır ve Zamanla Kendini Temizler.

Şu an tek çözüm Ali express sitesinden 3-5 bin liraya Euro 4 Katalizör alıp Egzozcuya Taktırmak olabilir.

Ayrıca LPG montajı yaptırmanızı Tavsiye ederim. İyi bir Afr ayarı ile Aracınız hem Ekonomik hem de Daha Sağlıklı olacaktır. 15 Bin Liralık Yerli Atiker işinizi görecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan83
Hayırlı olsun üstadım.. 50 bin makul rakamdır. Allah kaza bela arıza vermesin.

Yağ kurumundan dolayı Katalizör dolmuştur doğrudur.

Fakat Katalizörün Hurdası bir kaç bin lira eder. İçerisinde değerli madenler vardır. Bu nedenle hemen Boşaltalım içini kıralım der Sanayiciler.

Alt devir performansınız düşecektir. Dolayısıyla Yakıt bir miktar artabilir. 3500 devir üstü ise canlanacaktır.

Egzoz Muayenesinden geçemez. Benzinli araçlar Katalizör varken zaten zor geçer.

Keşke buraya sorsaydınız işlem öncesinde. Sizin aracınız Euro 6. Benim 2012 aracımın Euro 5 Katalizörü dahi 10 bin lira civarında.

Çözümü Katalizör baştaki Oksijen sensörü altından ve sondaki bitiş kısmından flexle KESİLİR. Ortadaki Katalizör Peteği Metal çerçevesi ile Çıkarılır

TERS ÇEVRİLİP öndeki Kurum bağlamış kısmı egzozun çıkışına bakacak şekilde yerine takılıp Kesilen yerden Kaynak yapılır.

Böylece Katalizörün temiz kısmı ön tarafta tıkalı bölümü ise Akış Yönünün tersinde kalır ve Zamanla Kendini Temizler.

Şu an tek çözüm Ali express sitesinden 3-5 bin liraya Euro 4 Katalizör alıp Egzozcuya Taktırmak olabilir.

Ayrıca LPG montajı yaptırmanızı Tavsiye ederim. İyi bir Afr ayarı ile Aracınız hem Ekonomik hem de Daha Sağlıklı olacaktır. 15 Bin Liralık Yerli Atiker işinizi görecektir.

Sağolun hocam sizede kazasız belasız sürüşler nasip olsun.

Katalizör olayı planlamamıştık orada fark ettik içi bildiğiniz parçalı kömür gibi olmuştu araba egzoza lap lap diye hava atıyordu hırıltılı sesle, yağla bulana bulana perişan olmuş. Sordum ettim bu parçalanıp ölmüş dediler bende mecbur razı geldim. İçinden çıkanlarıda 4 bin liraya satmış oldum.

LPG işine hevesim var ancak motoru yeni topladık psikolojik olarak şu an kurcalamaya hazır değilim, gözüm hala duman gelecek mi diye egzoza gidiyor ve rodaj sürecinde gaza yumurta misali basıyorum. Biraz araca olan güvenim gelsin belki o zaman denerim.

Egzozdan geçmemesi sıkıntı muayeneye şimdilik bir yıl var, araç sarı arıza ışığıda yakıyor. İçini dolduran yerler varmış ama işe yarayacağı şüpheli, temiz bir çıkma bulsaydım abartı olmayan fiyata almayı düşünürdüm.

Ali express sitesinde arattım fiyatları 900-1000 TL gibi görünen euro 4 katalizör olduğunu iddia eden ürünler var, bahsettikleriniz bunlar mı? Alıp taksam muayene işini çözecekse 3-5 bin lira bütçe ayırabilirim.
 
Arıza ışığı yakıyordu kirli gazdan katalitik konvertore baktık içi berbat olmuştu sorduk bu temizlenmez dediler. İçini boşalttık mecbur. Bu biraz canımı sıktı ama elden birşey gelmedi. Muayenede sorun olacak mı bakalım, usta araca zararı yok dedi. Araçta lpg de yok.
Bence zamanla temizlerdi kendini ya da @turbo_j nin dediği de çok mantıklı bi çözüm. Ama olan olmuş maalesef. Ayrıca egzoscu ya da tamirci size bunun için ödeme yapmamıştır büyük ihtimal.(Aynı anda cevap yazınca yeni gördüm. Neyseki ödeme almışsınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j ve zilyano
Sağolun hocam sizede kazasız belasız sürüşler nasip olsun.

Katalizör olayı planlamamıştık orada fark ettik içi bildiğiniz parçalı kömür gibi olmuştu araba egzoza lap lap diye hava atıyordu hırıltılı sesle, yağla bulana bulana perişan olmuş. Sordum ettim bu parçalanıp ölmüş dediler bende mecbur razı geldim. İçinden çıkanlarıda 4 bin liraya satmış oldum.

LPG işine hevesim var ancak motoru yeni topladık psikolojik olarak şu an kurcalamaya hazır değilim, gözüm hala duman gelecek mi diye egzoza gidiyor ve rodaj sürecinde gaza yumurta misali basıyorum. Biraz araca olan güvenim gelsin belki o zaman denerim.

Egzozdan geçmemesi sıkıntı muayeneye şimdilik bir yıl var, araç sarı arıza ışığıda yakıyor. İçini dolduran yerler varmış ama işe yarayacağı şüpheli, temiz bir çıkma bulsaydım abartı olmayan fiyata almayı düşünürdüm.

Ali express sitesinde arattım fiyatları 900-1000 TL gibi görünen euro 4 katalizör olduğunu iddia eden ürünler var, bahsettikleriniz bunlar mı? Alıp taksam muayene işini çözecekse 3-5 bin lira bütçe ayırabilirim.

Katalizör Dağıldıysa usta haklıdır. Bazıları üç kağıtçılık yapıp içini kırabiliyor. Ödeme yapmalarına sevindim. Dürüst davranmışlar.

Piyasada araştırıp egzozculardan fiyat alın. Euro 4 Katalizör uygun çapta var mı soruşturun.

Ali expressten aldığımız E4 katalizör muayeneden geçmişti. Fakat Çin sitelerine güven olmuyor malum. Sahte çıkabilme riski var.

5 - 6 bin liraya kadar bulursanız alın. Yoksa 2. Sıradaki Oksijen sensörüne Yanıltıcı aparat takmanız gerekir yoksa sürekli arıza ışığı yakar.

Bu arada çıkan Pistonları gördünüz mü Sekman kanalını mı kırmış?
 
Katalizör Dağıldıysa usta haklıdır. Bazıları üç kağıtçılık yapıp içini kırabiliyor. Ödeme yapmalarına sevindim. Dürüst davranmışlar.

Piyasada araştırıp egzozculardan fiyat alın. Euro 4 Katalizör uygun çapta var mı soruşturun.

Ali expressten aldığımız E4 katalizör muayeneden geçmişti. Fakat Çin sitelerine güven olmuyor malum. Sahte çıkabilme riski var.

5 - 6 bin liraya kadar bulursanız alın. Yoksa 2. Sıradaki Oksijen sensörüne Yanıltıcı aparat takmanız gerekir yoksa sürekli arıza ışığı yakar.

Bu arada çıkan Pistonları gördünüz mü Sekman kanalını mı kırmış?


Sizin aldığınız ürünün linki mevcutsa paylaşabilir misiniz? Onu bir alternatif olarak tutmak isterim.

Katalitiği kendim gördüm ama pistonları çıkardıklarında orada değildim görmedim. Yeni takılan pistonlarla gördüm motoru hoş duruyordu insanın alıp odasında köşe yapası geliyordu. Usta aracın 1. ve 2. gözünde sekman bölgesi kırık olduğunu söyledi. Birinin başlangıç seviyesinde olduğunu söyledi. O gün test yaptığında kompresyon bir gözde artık 30-40 tarafında yani ölüydü.

İlk gittiğim hafta araç yavaş yağ eksiltiyordu ve egzozda duman yoktu, kompresyon testi de normal çıkınca pistonlarda birşey yok ama neresi demiştik. Sonra problem devam etti yağ eksiltme hızlandı egzozda duman baş gösterdi ve bu ikili beraber artmaya devam etti. En son gün öyle bir duman atmıştı ki araç trafiktekiler yardıma geliyordu. Zaten o gün pes edip aracı teslim etmiştim.

Ustanın yorumu şöyle oldu başta kırık bir pistonda ve ufaktı motoru soğuk iken teste koysak yüksek ihtimal kompresyon testinde de kendini gösterecekti. Daha sonra aracı kullanmaya devam ettikçe kaçan yağın oluşturduğu ekstra sıcaklık ve yıpranma ile kırık büyüdü. Yağ yakma tamamen artınca da yanındaki pistona da zarar verdi.

Aracın attığı dumandaki dengesizliğide intercoolerde biriken yağa bağladık. Yani dumanın kesildiği anlarda yağ intercooler ve emme manifoldu tarafında birikiyordu az az çekiyordu, vites düşürme yükskek devire çıkma durumlarında biriken yağ bir anda emme odasına girince motor tekliyor ışık yakıyor bujileri eritiyordu vs. Yüksek ihtimal diğer pistonun darbe yemeside böyle başladı.

En azından doğru teşhis olduğu ve araç düzeldiği için mutluyum, motor açılması durumu beni tedirgin ediyordu. 500 km yakın yol yaptım yağda suda eksilme olmadı çok şükür.

Artık film şeridi gibi geçiyor her şey gözümde daha iyi ve yeni anlıyorum geçmiş haftalardaki sıkıntıları. :)

Bu yazılarımda burada kalsın ileride arayan arkadaşlar olur en azından benim kadar başları ağrımadan tecrübeden faydalansınlar.
 
Hocam merhaba, aracımız yapıldı ve teslim aldık. Şimdilik herşey yolunda görünüyor çok şükür. Sadece rölantide çalışırken kayış tarafından bi cik cik sesi geliyor gibi. Düzelmezse ona da baktıracağım. Yeni taktırdığım v kayışından şüpheleniyorum. Aracın rölantisi ve gücü düzgün. Test sürüşüne çıktım araç yine dumanı basmaya başladı sakince geri döndüm araç düzelmemiş diye moralim bozuldu. Usta daha önce sağda solda kalan yağdan olduğunu söyledi inşallah öyledir dedim. Tekrar sürüşe çıktık 10 km civarı azalarak duman attı araç sonra kesildi ve şükür artık hiç atmıyor. Yağda kararma ve azalmada olmadı. Tabi süreci takip edeceğim. Arıza ışığı yakıyordu kirli gazdan katalitik konvertore baktık içi berbat olmuştu sorduk bu temizlenmez dediler. İçini boşalttık mecbur. Bu biraz canımı sıktı ama elden birşey gelmedi. Muayenede sorun olacak mı bakalım, usta araca zararı yok dedi. Araçta lpg de yok. Usta 1000 km sonrada yağ değişimi gerektiğini söyledi, km dolunda gidip onu da değiştireceğim filtresiyle.
Geçmiş olsun...Sorunun çözüldüğüne sevindim..
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano
Sizin aldığınız ürünün linki mevcutsa paylaşabilir misiniz? Onu bir alternatif olarak tutmak isterim.

Katalitiği kendim gördüm ama pistonları çıkardıklarında orada değildim görmedim. Yeni takılan pistonlarla gördüm motoru hoş duruyordu insanın alıp odasında köşe yapası geliyordu. Usta aracın 1. ve 2. gözünde sekman bölgesi kırık olduğunu söyledi. Birinin başlangıç seviyesinde olduğunu söyledi. O gün test yaptığında kompresyon bir gözde artık 30-40 tarafında yani ölüydü.

İlk gittiğim hafta araç yavaş yağ eksiltiyordu ve egzozda duman yoktu, kompresyon testi de normal çıkınca pistonlarda birşey yok ama neresi demiştik. Sonra problem devam etti yağ eksiltme hızlandı egzozda duman baş gösterdi ve bu ikili beraber artmaya devam etti. En son gün öyle bir duman atmıştı ki araç trafiktekiler yardıma geliyordu. Zaten o gün pes edip aracı teslim etmiştim.

Ustanın yorumu şöyle oldu başta kırık bir pistonda ve ufaktı motoru soğuk iken teste koysak yüksek ihtimal kompresyon testinde de kendini gösterecekti. Daha sonra aracı kullanmaya devam ettikçe kaçan yağın oluşturduğu ekstra sıcaklık ve yıpranma ile kırık büyüdü. Yağ yakma tamamen artınca da yanındaki pistona da zarar verdi.

Aracın attığı dumandaki dengesizliğide intercoolerde biriken yağa bağladık. Yani dumanın kesildiği anlarda yağ intercooler ve emme manifoldu tarafında birikiyordu az az çekiyordu, vites düşürme yükskek devire çıkma durumlarında biriken yağ bir anda emme odasına girince motor tekliyor ışık yakıyor bujileri eritiyordu vs. Yüksek ihtimal diğer pistonun darbe yemeside böyle başladı.

En azından doğru teşhis olduğu ve araç düzeldiği için mutluyum, motor açılması durumu beni tedirgin ediyordu. 500 km yakın yol yaptım yağda suda eksilme olmadı çok şükür.

Artık film şeridi gibi geçiyor her şey gözümde daha iyi ve yeni anlıyorum geçmiş haftalardaki sıkıntıları. :)

Bu yazılarımda burada kalsın ileride arayan arkadaşlar olur en azından benim kadar başları ağrımadan tecrübeden faydalansınlar.

Ustanın tespitleri doğrudur. Soğuk test yapılsaydı daha net sonuç verirdi.

BUJİLERİ Her Yağ Değişiminde mutlaka söküp TEMİZLETTİRİN. Buji üzerindeki TORTU Birikimleri Kızgın Parçacıklara dönüşüp Bujiyi beklemeden Yakıtı Zamansız Erken Ateşleyebilmektedir. Yani LSPİ oluşturmaktadır. Sonucu Vuruntudur.

Yine Motor YAĞI çok önemlidir. Yağ Yakmaya başlayan motor Oktan seviyesi düşük Yağ Buharı nedeniyle Erken Ateşlemeye maruz kalmakta ve yine LSPİ oluşup Vuruntu başlamaktadır.

Silindir içerisinde Vuruntu esnasında Basınç aniden 200 Bar seviyesine kadar yükselip Pistonun en Zayıf noktası olan Sekman Kanallarını Kırmaktadır.

Sekman Kanalı kırılınca Yağ Silindir içine dolmakta ve Yağ Yakma hızla Artmaktadır. Yağ Yakınca Vuruntular sıklaşmakta Pistonlar hepten hasar görmektedir.

Yağ kurumu Katalizörü Tıkamakta tıkalı Katalizör geri Basınç yaparak Turboyu Bozmakta ve bu durum kısır döngü halini almaktadır.

Yine Şanslıymışsınız Piston Parçaları SİLİNDİR GÖMLEĞİNİ Çizmemiş. Yoksa motor Honlama işlemi gerekir hem Maliyet artar hem de Blok Zayıflardı.

Sonra benim gibi 0,50 mm daha geniş çaplı Pistonlara geçmek zorunda kalırdınız.

Bence LPG'yi tekrar Düşünün. Benzine güvenmeyin.

Hocam şu linki inceleyebilirsiniz https://asyatoprakegzozemisyon.com.tr/kategori/katalizorler?kategori=katalizorler&page=9

Metal ve Seramik olmak üzere iki çeşit Katalizör Taşı var. Euro 4 - 5 - 6 seviyeleri mevcut. Euro 5 Taş fiyatları makul işinizi görecektir.

Ölçülerini Egzozcu ile birlikte belirleyebilirsiniz. Yuvarlak biçimli olanlar uygundur.
 
Geri
Üst