Acil yardım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan UmuTR43
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kendi aracıma sistemi kurdum hocam. Ayrıca Oil Catch Can denilen Yağ Yakalayıcı ilave ettim. Tamamı el yapımı.

Orjinal Amerikan Jb Weld Epoksi dahi buldum 300 C Dereceye Dayanıklı Yağ buharına mukavemetli 5.000 PSI çelik yapıştırıcı.

Gösterilen uygulamadan farklı olarak minik Turuncu Contayı iptal etmedim yerinde bıraktım.

Karter Havalandırma girişini Balata Spreyi ile Peçete ve Kulak Çubuğu yardımıyla temizledim.

İyice temizlendiğinden emin olmak lazım çünkü orayı Çamur halinde Yağ kaplamış durumdadır yoksa Epoksi Yapışmayacaktır.

Tornavida yardımıyla Turuncu Contaya zarar vermeden çevresini biraz kazıdım.

Jb Weld Epoksiyi karıştırıp Tornavidanın ucu ile içeriyi Turuncu Contayı kapatacak şekilde Sıvadım!

Contanın etrafında ufak ufak delikler var önemli olan bu bölgenin Körlenmesidir.

Eski Karter Havalandırma Borusu daha sökerken Kırıldı. Halbuki geçen yıl takılmıştı. Gerçekten uyduruk bir malzeme.

Borunun başında bulunan Kafaları Soyarken Zorlandım.

Turbo tarafındaki Kafayı sökmeden üzerinde Soydum. Biraz uğraştırdı.

Emme manifoldunda bulunan Kanister valfi girişini de sökmeden kestim ve soydum.

Kanister hortumunu mümkün olduğunca Kısa tutmakta fayda var yoksa oturmuyor.

Ana Hortumlar 16 mm çapındadır. 100 cm yeterlidir. Kanister tarafı 5/16" çapındadır. 60 cm yeterlidir.

Resim ekleyemedim kusura bakmayın. Dosya büyüklüğü fazlaymış.

Tamamdır hocam, Oil Catch Can siparişini bugün verdim Temu'dan. Gelince ben de montajlayacağım.

Diğer parçaları da piyasadan temin edip sistemi kurmaya çalışıcam bakalım. Burada sıkıntılı olan parçalar bağlantı parçaları, T aparat ve Y aparat biraz sıkıntı. Özellkle resmini gönderdiğim bağlantı aparatlarını nerede bulabileceğimi bilmiyorum. Bakalım araştırıyorum. Parçaları bulduktan sonra işlem çok basit aslında. Motorun ömrüne ömür katacak bir işlem. Kesinlikle yapılmalı.
 

Ekli dosyalar

  • kit.webp
    kit.webp
    22.4 KB · Görüntüleme: 3
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Tamamdır hocam, Oil Catch Can siparişini bugün verdim Temu'dan. Gelince ben de montajlayacağım.

Diğer parçaları da piyasadan temin edip sistemi kurmaya çalışıcam bakalım. Burada sıkıntılı olan parçalar bağlantı parçaları, T aparat ve Y aparat biraz sıkıntı. Özellkle resmini gönderdiğim bağlantı aparatlarını nerede bulabileceğimi bilmiyorum. Bakalım araştırıyorum. Parçaları bulduktan sonra işlem çok basit aslında. Motorun ömrüne ömür katacak bir işlem. Kesinlikle yapılmalı.

Sistem set halinde elimde mevcut hocam. Fotoğraf koyamıyorum buraya nedense kabul etmiyor.

Full sistem Oil Catch Can Hortumlar Kelepçeler Çekvalf T ve Y bağlantı aparatları Epoksi Yapıştırıcı 1.500 Liraya Satışta.

Sadece PCV İptal seti 1.000 Liradan

Tek Oil Catch Can ve bağlantı aparatları 700 Liradan satışta hocam.

Karter Soğutma sistemi yine 8 adet Alüminyum Boru ve Jb Weld 150 C Dereceye Dayanıklı Macun ile birlikte 600 Liradan satıştadır.

Genleşme tankı girişine takılan Mıknatıslı Antifriz Filtresi bağlantı aparatları ile birlikte 500 Liradır.

Tamamı elimde Mevcuttur.
 
Merhaba arkadaşlar, yeni konu açmak istemedim.

Katalizör temizlenmişti geçen sene benim de. Araç biraz daha sesli çalışıyor sanki. Bana mı öyle geliyor anlamadım. Katalizör iptalinde böyle bir şey oluyor mu ?
 
Merhaba arkadaşlar, yeni konu açmak istemedim.

Katalizör temizlenmişti geçen sene benim de. Araç biraz daha sesli çalışıyor sanki. Bana mı öyle geliyor anlamadım. Katalizör iptalinde böyle bir şey oluyor mu ?

Evet kat. Boşaltılırsa motor daha horultulu çalışır. Alt devirler biraz daha güçsüz olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Yan sanayi katalizör seramikleri mevcut. Euro 5 Fiyatları 4 - 6 bin arasıdır. İnternetten araştırabilirsiniz hocam.
Teşekkür ediyorum tekrardan.
Araç maalesef 100 km üzerine çıkmıyordu. Böyle bir çözüm yolu bulmuştuk; ancak bu da artık can sıkmaya başladı. Değiştirmek iyi olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Teşekkür ediyorum tekrardan.
Araç maalesef 100 km üzerine çıkmıyordu. Böyle bir çözüm yolu bulmuştuk; ancak bu da artık can sıkmaya başladı. Değiştirmek iyi olacak.

Manifold çatlağını var mı kontrol ettiniz mi
 
Manifold çatlağını var mı kontrol ettiniz mi
Turboda mı ? Muhtemelen o da var. Araçta aniden yüklenince servise götürün yazısı çıkıyor. Çok nadir; ama yine de oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Turboda mı ? Muhtemelen o da var. Araçta aniden yüklenince servise götürün yazısı çıkıyor. Çok nadir; ama yine de oluyor.

Evet Manifold çatlağı olabilir hocam. Katalizörü sökünce wategate kontrol edin. Kaynakla kurtarılabilir yada yan sanayi manifold takılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Astra772
Geri
Üst