- Katılım
- 14 Ocak 2014
- Mesajlar
- 51
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 8
Kendi aracıma sistemi kurdum hocam. Ayrıca Oil Catch Can denilen Yağ Yakalayıcı ilave ettim. Tamamı el yapımı.
Orjinal Amerikan Jb Weld Epoksi dahi buldum 300 C Dereceye Dayanıklı Yağ buharına mukavemetli 5.000 PSI çelik yapıştırıcı.
Gösterilen uygulamadan farklı olarak minik Turuncu Contayı iptal etmedim yerinde bıraktım.
Karter Havalandırma girişini Balata Spreyi ile Peçete ve Kulak Çubuğu yardımıyla temizledim.
İyice temizlendiğinden emin olmak lazım çünkü orayı Çamur halinde Yağ kaplamış durumdadır yoksa Epoksi Yapışmayacaktır.
Tornavida yardımıyla Turuncu Contaya zarar vermeden çevresini biraz kazıdım.
Jb Weld Epoksiyi karıştırıp Tornavidanın ucu ile içeriyi Turuncu Contayı kapatacak şekilde Sıvadım!
Contanın etrafında ufak ufak delikler var önemli olan bu bölgenin Körlenmesidir.
Eski Karter Havalandırma Borusu daha sökerken Kırıldı. Halbuki geçen yıl takılmıştı. Gerçekten uyduruk bir malzeme.
Borunun başında bulunan Kafaları Soyarken Zorlandım.
Turbo tarafındaki Kafayı sökmeden üzerinde Soydum. Biraz uğraştırdı.
Emme manifoldunda bulunan Kanister valfi girişini de sökmeden kestim ve soydum.
Kanister hortumunu mümkün olduğunca Kısa tutmakta fayda var yoksa oturmuyor.
Ana Hortumlar 16 mm çapındadır. 100 cm yeterlidir. Kanister tarafı 5/16" çapındadır. 60 cm yeterlidir.
Resim ekleyemedim kusura bakmayın. Dosya büyüklüğü fazlaymış.
Tamamdır hocam, Oil Catch Can siparişini bugün verdim Temu'dan. Gelince ben de montajlayacağım.
Diğer parçaları da piyasadan temin edip sistemi kurmaya çalışıcam bakalım. Burada sıkıntılı olan parçalar bağlantı parçaları, T aparat ve Y aparat biraz sıkıntı. Özellkle resmini gönderdiğim bağlantı aparatlarını nerede bulabileceğimi bilmiyorum. Bakalım araştırıyorum. Parçaları bulduktan sonra işlem çok basit aslında. Motorun ömrüne ömür katacak bir işlem. Kesinlikle yapılmalı.