Acil yardım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan UmuTR43
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arıza kodunu söylersen yardımcı olayım üstad külbütör kapağı hemde manifoldu usta ikisini bir neden değişti
Yağ eksiltme olayı vardı araçta usta manifold değişmesi lazım dedi külbütör kapağını da o yüzden değiştik p0172 arızası vardı fazla zengin uyarısı
 
Yağ eksiltme olayı vardı araçta usta manifold değişmesi lazım dedi külbütör kapağını da o yüzden değiştik p0172 arızası vardı fazla zengin uyarısı
Sana fuzuli değişim yapılmış ikiside sökülür kontrol edilir ona göre değişim yapılır bence sen parçalarını al üstad arıza yoksa değişim olmaz bakılması gereken bir iki yer var parçalarda
 
Sen ne arıza kodu yaktıysa şöyle yardımcı olayım üstad
 
geçmiş olsun. bu gibi tam bilinmeyen arızalarda her söylenen fikir mutlaka teyit edilip yapılmalıdır. yoksa çok fazla parça değişimi ve para harcarsınız ayrıca arıza da belki giderilemez onca değişime rağmen.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Hasip
1.4 lerde 3 sebep var kulbutor kapağı arızası manifold arizasi karter havalandırma borusu yağ yakmaya sebep olur üzerine gidilirse piston erir
manifold ve kulbutor arızasında egzoza parmağınızı sökün ve bakin yağ dolu olur ve araç ara ara fark etmeyebilirsiniz takip etmeseniz duman atar yoğun şekilde tabikide sürekli yağ kokar oktan çok yüksek yakmaz hemen yağı

Karter havalandırma borusunun kontrolünü nasıl yapabiliriz? Araç neredeyse 100 km de 1 litre yağ yakıyor. Yüksek hız ve devirlerde bir anda çok fena duman atıyor gazdan çekince duman kesiliyor sonra az az atıyor ve bitiyor. Sakin kullanımda genelde sorun yok. Sıkıştırma anlarında makine sesi gibi seri şekilde çıt çıt çıt bi ses geliyor o anlarda araç tekliyor duman atıyor sonra normale dönüp devam ediyor. Külbütör kapak orjinali ile değiştir sorun düzelmedi.
 
Karter havalandırma borusunun kontrolünü nasıl yapabiliriz? Araç neredeyse 100 km de 1 litre yağ yakıyor. Yüksek hız ve devirlerde bir anda çok fena duman atıyor gazdan çekince duman kesiliyor sonra az az atıyor ve bitiyor. Sakin kullanımda genelde sorun yok. Sıkıştırma anlarında makine sesi gibi seri şekilde çıt çıt çıt bi ses geliyor o anlarda araç tekliyor duman atıyor sonra normale dönüp devam ediyor. Külbütör kapak orjinali ile değiştir sorun düzelmedi.

Hocam bu gidişle piston kırman yakındır. Yağ yakan araba ya piston eritir yada kırar. Attığım videoyu izleyip Amerikalıların uygulamasını yapın.

Uyduruk Karter havalandırma borusu iptal edilip yerine Hortum takılır. PCV valfi ve külbütör kapağı kontrol edilir. Gerekirse duman testi yapılır. Manifold üzerindeki karter havalandırma borusu girişi sökülüp delikten Turuncu minik Mantar CONTANIN olup olmadığına bakılır. Bu kadar basittir.

PCV valfi kiti 300-500 lira civarındadır. Külbütör kapağı değişimine gerek yoktur.

Turuncu Mantar conta yerinde yoksa videodaki işlem yapılır. Yoksa manifoldun değişimi 25.000₺ civarı tutar. Gereksiz masraftır.

Bahsettiğim işlemler Tüm 1.4 t motorlu araçlara Arıza Açması Beklenmeden Yapılmalıdır hatta Şarttır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan83
Hocam bu gidişle piston kırman yakındır. Yağ yakan araba ya piston eritir yada kırar. Attığım videoyu izleyip Amerikalıların uygulamasını yapın.

Uyduruk Karter havalandırma borusu iptal edilip yerine Hortum takılır. PCV valfi ve külbütör kapağı kontrol edilir. Gerekirse duman testi yapılır. Manifold üzerindeki karter havalandırma borusu girişi sökülüp delikten Turuncu minik Mantar CONTANIN olup olmadığına bakılır. Bu kadar basittir.

PCV valfi kiti 300-500 lira civarındadır. Külbütör kapağı değişimine gerek yoktur.

Turuncu Mantar conta yerinde yoksa videodaki işlem yapılır. Yoksa manifoldun değişimi 25.000₺ civarı tutar. Gereksiz masraftır.

Bahsettiğim işlemler Tüm 1.4 t motorlu araçlara Arıza Açması Beklenmeden Yapılmalıdır hatta Şarttır.


Öncelikle ilginiz ve verdiğiniz zahmet için teşekkür ederim. Paylaştığınız videoyu daha öncede sizin aracılığınız ile gördüm. Haklısınız çok zor bir işleme benzemiyor ancak benim seviyemdeki biri için açıkçası pek yapılabilecek gibi değil. Tabi sizin için daha kolay olmasını anlayabiliyorum. Ben aracı alalı çok olmadı aldıktan bir süre sonra bu sorunları yaşamaya başladım. Buji ve bobin değiştirirken baktık yuvalarında hiçbir yağ olmamasına karşın buji uçları yanma odasındaki yağdan etkilenerek yağlanıp kararmıştı. Bir usta turbodandır, biri pistonun kırılmıştır, biri segmandır, biri manifolddur vs derken ben henüz 50 bin km lerde olan aracı rasgele kurcalamak istemedim ve bu forum kanalı aracılığıyla tecrübeli olan sizlerden destek almak istedim. Bilsemki sorun emme manifoldunda ve ben bunu 20-25 bin tl ye çözebileceğim inanın hiç düşünmeden alıp taktıracağım, bilsemki turboda problem var hemen sıfırını alıp taktıracağım. Artık işin para boyutunu geçtim. Yeni aldığım aracı rahat kafa ile kullanıp biraz stressiz yolculuk yapmak istiyorum.

Size durumu şöyle özetlemeye çalışayım, benden iyi anlıyorsunuzdur. Müsait olduğunuzda belki yorum yapmak istersiniz.

Öncesinde araçta duman atma yoktu, yağ eksiliyordu bu kadar hızlı değildi. Aracın interkol alt boru bağlantılarında yağ sızıntısı vardı. Önce eksiltmeyi buraya bağladık. Borunun biride gevşekti. Oring değişimi yapıldı ve boru yerine takıldı. Bu noktalardaki yağ sızıntısı kesildi. Ancak yağ eksiltme kesilmedi. Turboda herhangi bir ıslık sesi vs yok turbodan olabilir dediler, turbocuya gittim dışarıdan bakarak ve km ye göre turboda bir sorun olacağını düşünmedi sökmeye bile gerek yok vs dedi. Bende ses vs olmadığı için çok turboya yormadım. Arıza ışıkları yandı buji ve bobin değiştik ışıklar söndü. Buji bobin yuvaları kuruydu. Buji ucunda yağlanma kararma vardı. Yani aracın yanma odasına yağ geliyor. Turbodan gelip motora giren gaz kelebeğinin altında yağlanma var. Bu sizin videoda kesilip biçilen tırtıklı hortumunda üzerinde yağlanma / terleme var. Arıza ışığı yanıyor gidip baktırdım egzoz müşürü arıza veriyor, oda araç yağ yakıp attığı için egzoz tarafının uyarı vermesi normal geldi. Başka arıza görünmüyor onuda sildiler mi gidiyor bir süre. Buradaki yorumlarda gördüm pcv valfi arızası çok hızlı yağ eksiltiyor deniliyordu, orjinal gm komple kapak alıp taktık sorun düzelmedi bu ihtimal elendi. Aracı ilk çalıştırmada önden bi nefesi kesilip geliyor gibi oluyor 1-2 saniye sonra normale dönüyor. Belki egzoz tıkandı diye vs bilmiyorum. Kalkış anlarında gazı hafif yoklarken esp ışığı yakabiliyor. Ben araçla hızımı 90 a sabitlersem örneğin uzun süre arkamda duman görmeden sarsıntısız vs yolculuk yapabiliyorum. Buda bana piston kırık olayını mantıksız hale getiriyor. Piston kırık bir araçta nasıl böyle yol alabiliyorum daha ciddi belirtileri olması gerekirdi gibi geliyor. Ancak bu yolculuğu yaparken gaza basayım dersem sollama vs durumunda devir saati genelde 3-4 arasında iken arkamda bir anca ciddi bir açık renk duman beliriyor araçtan çıt çıt çıt makine gibi metal sesleri geliyor bir şeyler ters gitmeye başlıyor. Tabi gazdan çekiyorum duman kayboluyor yada azalarak bitiyor. Yani aracın aptallaşması genel olarak vites düşürüp devir yükselteceği anlarda başlıyor. Sanki tam o anda bir anda yoğun bir yağ çekiyor ve motor aptallaşmaya başlıyor. Sonra o yağı içinden atana kadar tekliyor duman atıyor vs...


Şimdi bu araçta turbo gidikse niye turboda ıslık sesi bile yok, ve turbo bu kadar hızlı yağ eksilmesine sebep olabilir mi? Turbonun kendi olduğu bölgede herhangi bir yağ görünmüyor. Ancak gaz kelebeği tarafında yağ var ve kelebeğe giriş borusunun içide map sensörünü söküp baktım parlaktı yani içnide yağ geçmişti.

Piston kırıksa neden araç devir saati üstlere gelmedikçe yada sıkıştırılmadıkça bir belirti vermeden normal gidiyor, kırık bir pistonun, segmanın daha ciddi belirgin bir tepkimesi olması gerekmez miydi? Kompresyon testide yaptılar buji değişirken bir sıkıntı görmediler. Motor sıcaktı yalnız. Soğuk bakmadık. Zaten gaza basmaya korkuyoruz ama bazen öyle bir güç geliyorki bir anda kendi kendini onarıyor sonra yine bozuluyor gibi.

Pcv valfini zaten eledik.

Bu tırtıklı hortum üzerinde yağlanma terleme var belki de sorunludur ancak bu seviyede yağ eksiltmez buhar alıyor vs denilmiş. İhtimal var mıdır?

Emme manifoldu arızası yaşayanlar benim anlattıklarıma benzer sıkıntı yaşamış mıydı, bu seviyede eksiltme var mıydı?

Herşeyi geçtim, bujisinde yağlanma olup düzgün çalışmayınca, cam suyu bile azalınca defalarca uyarı veren bu araç, bu seviyede yağ eksiltirken ve her neresi ise arızası varken neden doğru düzgün bir arıza kodu vermiyor bize?

Çok uzun yazdım hakkınızı helal edin, belki bana yada ileride benzer sorun yaşayan arkadaşlara bir fragman olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan83
Öncelikle ilginiz ve verdiğiniz zahmet için teşekkür ederim. Paylaştığınız videoyu daha öncede sizin aracılığınız ile gördüm. Haklısınız çok zor bir işleme benzemiyor ancak benim seviyemdeki biri için açıkçası pek yapılabilecek gibi değil. Tabi sizin için daha kolay olmasını anlayabiliyorum. Ben aracı alalı çok olmadı aldıktan bir süre sonra bu sorunları yaşamaya başladım. Buji ve bobin değiştirirken baktık yuvalarında hiçbir yağ olmamasına karşın buji uçları yanma odasındaki yağdan etkilenerek yağlanıp kararmıştı. Bir usta turbodandır, biri pistonun kırılmıştır, biri segmandır, biri manifolddur vs derken ben henüz 50 bin km lerde olan aracı rasgele kurcalamak istemedim ve bu forum kanalı aracılığıyla tecrübeli olan sizlerden destek almak istedim. Bilsemki sorun emme manifoldunda ve ben bunu 20-25 bin tl ye çözebileceğim inanın hiç düşünmeden alıp taktıracağım, bilsemki turboda problem var hemen sıfırını alıp taktıracağım. Artık işin para boyutunu geçtim. Yeni aldığım aracı rahat kafa ile kullanıp biraz stressiz yolculuk yapmak istiyorum.

Size durumu şöyle özetlemeye çalışayım, benden iyi anlıyorsunuzdur. Müsait olduğunuzda belki yorum yapmak istersiniz.

Öncesinde araçta duman atma yoktu, yağ eksiliyordu bu kadar hızlı değildi. Aracın interkol alt boru bağlantılarında yağ sızıntısı vardı. Önce eksiltmeyi buraya bağladık. Borunun biride gevşekti. Oring değişimi yapıldı ve boru yerine takıldı. Bu noktalardaki yağ sızıntısı kesildi. Ancak yağ eksiltme kesilmedi. Turboda herhangi bir ıslık sesi vs yok turbodan olabilir dediler, turbocuya gittim dışarıdan bakarak ve km ye göre turboda bir sorun olacağını düşünmedi sökmeye bile gerek yok vs dedi. Bende ses vs olmadığı için çok turboya yormadım. Arıza ışıkları yandı buji ve bobin değiştik ışıklar söndü. Buji bobin yuvaları kuruydu. Buji ucunda yağlanma kararma vardı. Yani aracın yanma odasına yağ geliyor. Turbodan gelip motora giren gaz kelebeğinin altında yağlanma var. Bu sizin videoda kesilip biçilen tırtıklı hortumunda üzerinde yağlanma / terleme var. Arıza ışığı yanıyor gidip baktırdım egzoz müşürü arıza veriyor, oda araç yağ yakıp attığı için egzoz tarafının uyarı vermesi normal geldi. Başka arıza görünmüyor onuda sildiler mi gidiyor bir süre. Buradaki yorumlarda gördüm pcv valfi arızası çok hızlı yağ eksiltiyor deniliyordu, orjinal gm komple kapak alıp taktık sorun düzelmedi bu ihtimal elendi. Aracı ilk çalıştırmada önden bi nefesi kesilip geliyor gibi oluyor 1-2 saniye sonra normale dönüyor. Belki egzoz tıkandı diye vs bilmiyorum. Kalkış anlarında gazı hafif yoklarken esp ışığı yakabiliyor. Ben araçla hızımı 90 a sabitlersem örneğin uzun süre arkamda duman görmeden sarsıntısız vs yolculuk yapabiliyorum. Buda bana piston kırık olayını mantıksız hale getiriyor. Piston kırık bir araçta nasıl böyle yol alabiliyorum daha ciddi belirtileri olması gerekirdi gibi geliyor. Ancak bu yolculuğu yaparken gaza basayım dersem sollama vs durumunda devir saati genelde 3-4 arasında iken arkamda bir anca ciddi bir açık renk duman beliriyor araçtan çıt çıt çıt makine gibi metal sesleri geliyor bir şeyler ters gitmeye başlıyor. Tabi gazdan çekiyorum duman kayboluyor yada azalarak bitiyor. Yani aracın aptallaşması genel olarak vites düşürüp devir yükselteceği anlarda başlıyor. Sanki tam o anda bir anda yoğun bir yağ çekiyor ve motor aptallaşmaya başlıyor. Sonra o yağı içinden atana kadar tekliyor duman atıyor vs...


Şimdi bu araçta turbo gidikse niye turboda ıslık sesi bile yok, ve turbo bu kadar hızlı yağ eksilmesine sebep olabilir mi? Turbonun kendi olduğu bölgede herhangi bir yağ görünmüyor. Ancak gaz kelebeği tarafında yağ var ve kelebeğe giriş borusunun içide map sensörünü söküp baktım parlaktı yani içnide yağ geçmişti.

Piston kırıksa neden araç devir saati üstlere gelmedikçe yada sıkıştırılmadıkça bir belirti vermeden normal gidiyor, kırık bir pistonun, segmanın daha ciddi belirgin bir tepkimesi olması gerekmez miydi? Kompresyon testide yaptılar buji değişirken bir sıkıntı görmediler. Motor sıcaktı yalnız. Soğuk bakmadık. Zaten gaza basmaya korkuyoruz ama bazen öyle bir güç geliyorki bir anda kendi kendini onarıyor sonra yine bozuluyor gibi.

Pcv valfini zaten eledik.

Bu tırtıklı hortum üzerinde yağlanma terleme var belki de sorunludur ancak bu seviyede yağ eksiltmez buhar alıyor vs denilmiş. İhtimal var mıdır?

Emme manifoldu arızası yaşayanlar benim anlattıklarıma benzer sıkıntı yaşamış mıydı, bu seviyede eksiltme var mıydı?

Herşeyi geçtim, bujisinde yağlanma olup düzgün çalışmayınca, cam suyu bile azalınca defalarca uyarı veren bu araç, bu seviyede yağ eksiltirken ve her neresi ise arızası varken neden doğru düzgün bir arıza kodu vermiyor bize?

Çok uzun yazdım hakkınızı helal edin, belki bana yada ileride benzer sorun yaşayan arkadaşlara bir fragman olur.

Hocam gaza yüklenince gelen Çıt Çıt sesi Vuruntudur. Piston Kırmanız an meselesidir. Gaza Yüklenmeyin hatta aracı kullanmayın.

Tırtıklı borunun emme manifolduna girdiği yerden çekip çıkarın. Videoda gösteriyor. İçeriye ışık tütün Turuncu Minik Conta görünüyor mu kontrol edin.

Muhtemelen o minik conta kopmuştur yerinde Yoktur.

Bu ufacık conta manifold basıncını dengelemektedir. Eğer vakum dengelenmezse PCV valfi Diyaframı Yırtılacak ve Motor Karterdeki Yağı VAKUMLAYACAKTIR.

Yeni PCV valfi yada külbütör kapağı taksanız da PCV diyaframı bu basınç sebebiyle yine Patlayacaktır.

Sıfır Manifold hem pahalıdır hem de yine aynı arızayı verebilme riski mevcuttur. Çünkü bu sorun Kroniktir.

Kesin ve Basit Çözüm bu contanın Körlenip dışarıdan harici Çekvalf monte edilmesidir.

Ayrıca Uyduruk tırtıklı Karter Havalandırma Borusunu söküp atın. Yerine Hortum takın!

Yoksa Gevreyip çatlayan bu borudan Hava Girer ve Araç sürekli Fakir Karışıma düşer. Benzinde dahi Subap Yakar.

Arızalar Zincirleme birbirini Tetikler. Yağ Yakan motorun Bujileri erken biter ve Bobini zorlamaya başlar Bobin bozulur.

Yağ kurumu Katalizörü tıkar Katalizör geri basınç yapar Turboyu bozar.

Yetmez Oksijen sensörü kurum bağlar onu bozar. Boğaz kelebeği İntercooler map sensörü kirlenmesini saymıyorum dahi.

Zamanla Subaplar Pistonlar kurum bağlar Sıkıştırma oranı artar Vuruntu başlar. Sonunda LSPİ oluşur ve Piston Kırar.

Siz dediğim yeri mutlaka kontrol ettirin. Allah kaza bela arıza vermesin..
 
  • Beğen
Tepkiler: Astra772
Hocam gaza yüklenince gelen Çıt Çıt sesi Vuruntudur. Piston Kırmanız an meselesidir. Gaza Yüklenmeyin hatta aracı kullanmayın.

Tırtıklı borunun emme manifolduna girdiği yerden çekip çıkarın. Videoda gösteriyor. İçeriye ışık tütün Turuncu Minik Conta görünüyor mu kontrol edin.

Muhtemelen o minik conta kopmuştur yerinde Yoktur.

Bu ufacık conta manifold basıncını dengelemektedir. Eğer vakum dengelenmezse PCV valfi Diyaframı Yırtılacak ve Motor Karterdeki Yağı VAKUMLAYACAKTIR.

Yeni PCV valfi yada külbütör kapağı taksanız da PCV diyaframı bu basınç sebebiyle yine Patlayacaktır.

Sıfır Manifold hem pahalıdır hem de yine aynı arızayı verebilme riski mevcuttur. Çünkü bu sorun Kroniktir.

Kesin ve Basit Çözüm bu contanın Körlenip dışarıdan harici Çekvalf monte edilmesidir.

Ayrıca Uyduruk tırtıklı Karter Havalandırma Borusunu söküp atın. Yerine Hortum takın!

Yoksa Gevreyip çatlayan bu borudan Hava Girer ve Araç sürekli Fakir Karışıma düşer. Benzinde dahi Subap Yakar.

Arızalar Zincirleme birbirini Tetikler. Yağ Yakan motorun Bujileri erken biter ve Bobini zorlamaya başlar Bobin bozulur.

Yağ kurumu Katalizörü tıkar Katalizör geri basınç yapar Turboyu bozar.

Yetmez Oksijen sensörü kurum bağlar onu bozar. Boğaz kelebeği İntercooler map sensörü kirlenmesini saymıyorum dahi.

Zamanla Subaplar Pistonlar kurum bağlar Sıkıştırma oranı artar Vuruntu başlar. Sonunda LSPİ oluşur ve Piston Kırar.

Siz dediğim yeri mutlaka kontrol ettirin. Allah kaza bela arıza vermesin..

Bu gün dediğiniz gibi çekip çıkarıp turuncu contayı görmeye çalışacağım. Zaten araç fazla da yakıyor. Yokuş aşağı giderken gaza basmıyorken yakıt tüketimi 0.0 olurdu şimdi o durumda bile 1-2 yazıyor içine benzin çekiyor.
 
Hocam gaza yüklenince gelen Çıt Çıt sesi Vuruntudur. Piston Kırmanız an meselesidir. Gaza Yüklenmeyin hatta aracı kullanmayın.

Tırtıklı borunun emme manifolduna girdiği yerden çekip çıkarın. Videoda gösteriyor. İçeriye ışık tütün Turuncu Minik Conta görünüyor mu kontrol edin.

Muhtemelen o minik conta kopmuştur yerinde Yoktur.

Bu ufacık conta manifold basıncını dengelemektedir. Eğer vakum dengelenmezse PCV valfi Diyaframı Yırtılacak ve Motor Karterdeki Yağı VAKUMLAYACAKTIR.

Yeni PCV valfi yada külbütör kapağı taksanız da PCV diyaframı bu basınç sebebiyle yine Patlayacaktır.

Sıfır Manifold hem pahalıdır hem de yine aynı arızayı verebilme riski mevcuttur. Çünkü bu sorun Kroniktir.

Kesin ve Basit Çözüm bu contanın Körlenip dışarıdan harici Çekvalf monte edilmesidir.

Ayrıca Uyduruk tırtıklı Karter Havalandırma Borusunu söküp atın. Yerine Hortum takın!

Yoksa Gevreyip çatlayan bu borudan Hava Girer ve Araç sürekli Fakir Karışıma düşer. Benzinde dahi Subap Yakar.

Arızalar Zincirleme birbirini Tetikler. Yağ Yakan motorun Bujileri erken biter ve Bobini zorlamaya başlar Bobin bozulur.

Yağ kurumu Katalizörü tıkar Katalizör geri basınç yapar Turboyu bozar.

Yetmez Oksijen sensörü kurum bağlar onu bozar. Boğaz kelebeği İntercooler map sensörü kirlenmesini saymıyorum dahi.

Zamanla Subaplar Pistonlar kurum bağlar Sıkıştırma oranı artar Vuruntu başlar. Sonunda LSPİ oluşur ve Piston Kırar.

Siz dediğim yeri mutlaka kontrol ettirin. Allah kaza bela arıza vermesin..


Hocam merhaba, boruyu çıkarıp flaş ile video kaydı aldım. Yanlış görmüyorsam turuncu conta yerinde duruyor. Boru ve manifold yağlı gibi. Videoyu yükledim sizde bakabilir misiniz?

 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Geri
Üst